Pojišťovny nechtějí do srovnávačů. Nebojíme se, tvrdí ale | E15.cz

Pojišťovny nechtějí do srovnávačů. Nebojíme se, tvrdí ale

Pojišťovny nechtějí do srovnávačů. Nebojíme se, tvrdí ale
10. dubna 2012 • 16:11
Pojišťovny Generali, Allianz, Uniqa a Česká podnikatelská pojišťovna nechtějí nabízet své produkty povinného ručení v internetových srovnávačích. Řekl to ředitel portálu ČeskéPojištění.cz Pavel Ronovský s tím, že drahé pojišťovny mají strach z porovnávání pojistek. Pojišťovny to odmítají s tím, že srovnávač hodnotí pojistky jen podle ceny a nezohledňuje další kritéria a služby, které nabízejí.

„Pojišťovny Generali, Allianz, Uniqa a ČPP se nejspíš zalekly dravější konkurence a po vzájemných tajných dohodách chtějí s porovnávači ukončit spolupráci,“ uvedl Ronovský. Srovnávače pojištění přitom podle něj fungují jako účinný nástroj pro posílení transparentnosti trhu. Při zadání vstupních parametrů totiž klientům názorně a přesně ukážou srovnatelné pojistné produkty přehledně seřazené podle ceny, dodal. Podle informací týdeníku Profit uvažuje o stažení ze srovnávačů až šest pojišťoven, které celkem ovládají 80 procent trhu s povinným ručením.

„Srovnávače vznikly prioritně pro srovnávání povinného ručení, které tehdy bylo bráno jako nutné zlo a nepřinášelo pojištěným řidičům žádné výhody, proto hledali nejlevnější variantu. Dnes už je to jinak, protože povinné ručení nabízí i mnoho služeb pro pojištěné, které dříve byly výhradně součástí havarijního pojištění,“ řekl mluvčí Allianz Václav Bálek.

Je otázkou, jak jednotlivé srovnávače zohledňují celou řadu kriterií, které pojišťovny používají pro výpočet pojistného u povinného ručení a zda se v rámci srovnávacích algoritmů dokážou dostat na pro klienta opravdu nejvýhodnější sazbu, doplnil mluvčí Generali Jiří Cívka. Otazníkem je prý i samotné srovnání jednotlivých produktů pouze z pohledu ceny. Jednotlivé varianty produktů nabízejí řadu zvýhodnění již v základní ceně. Vypovídací hodnota online srovnání dvou naprosto odlišných produktů povinného ručení pouze podle ceny může být v konečném důsledku zavádějící, dodal.

Pojišťovny si posvítí na trik s fiktivním prodejem

ČPP se podle mluvčí Renaty Čapkové chce zaměřit na rozvoj vlastního internetového prodeje, který je optimální nákladově i v rychlosti reakce na produktové změny. Uniqa zase hodlá individualizovat rizikové hodnocení klientů, což zvýší potřebu znát větší počet údajů pro stanovení pojistného. „Toto zpodrobnění současně znamená omezení možnosti porovnat naši tarifikaci s produkty jiných pojišťoven,“ podotkla mluvčí pojišťovny Eva Svobodová.

Počet vozů pojištěných v rámci pojištění odpovědnosti za provoz motorových vozidel, takzvaného povinného ručení, loni stoupl o 126 tisíc na 6,76 milionu aut. Ceny povinného ručení loni klesly stejně jako v roce 2010 v průměru meziročně o šest procent. Experti zlevnění pojistek přisuzují zostření konkurenčního boje pojišťoven. Tento vývoj je ale podle nich v rozporu s výrazným nárůstem škod v povinném ručení.

Povinné ručení poskytuje 14 pojišťoven. Většina z nich sazby takzvaně segmentuje, tedy stanovuje je podle věku a místa bydliště řidiče, stáří vozidla, objemu a výkonu motoru a dalších kritérií. Pojišťovny nabízejí klientům čím dál víc možností připojištění k povinnému ručení, nabízejí též různé slevy.

Autor: ČTK
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou