Pojišťovny otáčejí. Pojistí i pozitivní události

Pojišťovny otáčejí. Pojistí i pozitivní události
19. srpna 2013 • 07:12
Některé druhy pojištění by klient před lety na českém trhu neměl šanci nalézt. Řeč je například o pojištění slevového portálu z dílny AXA Assistance, které portál chrání před neseriózními dodavateli, nebo o pojištění pro případ vícečetného porodu od Uniqa pojišťovny.

Na rodičky cílí také Allianz pojišťovna s produktem PRO ženy, který zahrnuje pojištění těhotenských, porodních a poporodních zdravotních komplikací.

A zdá se, že se dočkáme dalších exotických typů pojistek. „Snažíme se překlopit náš byznys z pojišťování negativních životních událostí do pojišťování událostí pozitivních,“ tvrdí generální ředitel pojišťovny Metlife Daniel Martínek.

Od loňska pojišťovna nabízí klientům například při narození potomka či v okamžik svatby možnost zvýšit si pojistnou částku, aniž je přezkoumáván jejich zdravotní stav. „Chceme se vyvázat z vnímání, že jsme obchodníci s tragickými událostmi v životě klientů,“ vysvětluje Martínek.

„Pojišťovny určitě budou hledat nová rizika či případy a vyvíjet nové typy pojištění, rozhodně jich však nebude velké množství,“ naznačuje vývoj Dagmar Koutská z pojišťovny Allianz. Podle ní se však firmy soustředí spíš na rozvoj asistenčních služeb s ohledem na stárnutí populace. Velký prostor se prý otevírá pro sociální asistence, ale také služby související s pojištěním vozidel.

Nabídka začíná reflektovat stagnující trh s pojištěním. Prodat „běžnou“ pojistku už není tak jednoduché, a kdo chce růst v počtu klientů i objemech předepsaného pojistného, musí si více všímat i menších a specializovaných skupin klientů a jejich potřebám uzpůsobit nabídku. Mezi takové skupiny patří například golfisté, myslivci, svatebčané, případně lidé, pro něž jsou ruce základním nástrojem obživy, jako například chirurgové, hudebníci nebo malíři.

Kromě toho, jestli některé nové či speciální pojistky na trhu jsou stále pojištěním, nebo jestli se již neprolínají do oboru činnosti sázkových kanceláří, je třeba vzít v úvahu to, zda speciální bonusy, jež některé pojišťovny na českém trhu nabízejí, již nejsou započteny v ceně pojištění, a nejde tedy pouze o marketingový tah.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!