Povinné ručení? Zlatý důl pro pojišťovny, tvrdí Nehodová služba

25.5.2010 18:21   |  

Chování českých pojišťoven, které nabízejí majitelům automobilů povinné ručení, je nemravné. Tvrdí to Nehodová služba, která zprostředkovává asistenční služby v případě autohavárií. Své tvrzení dokládá srovnáním základních čísel v Česku a Německu.

Z dostupných informací pojišťoven podle ní vyplývá, že v roce 2008 pojišťovny na povinném ručení vybraly přibližně 23,656 miliard korun, proti tomu na likvidaci škod vynaložily jen 10,252 miliardy. Takže jim zhruba 56 procent vybraných finančních prostředků zůstalo.

Proti tomu v sousedním Německu bylo ve stejném roce vybráno 12,495 miliardy eur a zpětně vyplaceno 12,125 miliardy. Takže německým pojišťovnám zůstaly pouhá tři procenta z vybraných finančních prostředků.

„Je to důkaz neoprávněného krácení plnění ze strany některých pojišťoven vůči účastníkům dopravních karambolů,“ tvrdí obchodní ředitel firmy Karol Novák.

Podle zástupců pojišťoven jde pouze o účelovou manipulaci s čísly ze strany Nehodové služby. „Jediným cílem této firmy je dehonestovat pojišťovny a vynutit si na nich plnění přehnaně drahých asistenčních služeb. Čili abychom byli Nehodové službě a jim podobným povinni platit přemrštěné částky,“ sdělil zástupce pojišťovny Kooperativa, který se bál zveřejnění svého jména kvůli případným útokům lidí z druhé strany.

Podle oficiálního vyjádření České asociace pojišťoven nelze sumy výběrů a likvidace škod takto mechanicky používat. Pojišťovny musí vytvářet veliké rezervy do budoucna na krytí závažných škod, jejichž vyřešení trvá i roky.

„Nehodová služba ve svých tvrzeních zcela záměrně neuvádí fakta o skutečném objemu závazků pojišťoven,“ sdělila manažerka Asociace Marcela Kotyrová. Podle jejích informací dosáhl objem nevyplacených závazků za rok 2008 sumy 40 miliard korun. „Kvůli tomu musí pojišťovny vytvářet obrovské rezervy, aby závazkům v budoucnosti dostály,“ uvedla Kotyrová.

Čísla a analýzy, které používá Nehodová služba ve svých sděleních jsou podle ní cíleně volená a záměrně zkreslovaná. Fima se tak snaží odvrátit pozornost od podstaty problému, kterou je její profit na službách, poskytovaných klientům a účtovaných pojišťovnám. „Nehodová služba využívá při svém podnikání praktiky jako pirátské asistenční služby, které sama kritizuje. Tyto praktiky však odmítají pojišťovny akceptovat,“ dodala Kotyrová.

Autor: Jiří Michal

Komentáře

Čtěte také

Mondelez v Česku odepsal 636 milionů, vyčlenil kávový byznys

Mondelez v Česku odepsal 636 milionů, vyčlenil kávový byznys

Společnost Mondelez ČR, která vyrábí cukrovinky Opavia či sušenky Bebe, snížila základní jmění o 636 milionů na necelých 130 milionů, tedy o 83 procent. Peníze si nestáhla… více

Komerční prezentace
Mobilní web