Projekt Suri pohlídá končící a nevýhodné pojistné smlovy

Projekt Suri pohlídá končící a nevýhodné pojistné smlovy
20. září 2016 • 19:14
Upozornit klienta na termín možnosti ukončit stávající pojistnou smlouvu a nabídnout mu její výhodnější verzi. To si klade za cíl nová služba na českém trhu s názvem Suri.

Produkt vyvinul šéf srovnávače pojištění Srovnátor.cz Pavel Jechort a do jejího provozu investovala v řádu několika milionů korun makléřská pojišťovací společnost Renomia. Společně tvrdí, že v každé domácnosti lze najít několik smluv, které se časem staly pro jejího majitele nevýhodnými jen kvůli tomu, že si nepohlídal jejich výročí nebo možnost aktualizace. A právě o zprostředkování uzavření těchto smluv má Suri zájem.

„Do roku 2020 bychom rádi spravovali smlouvy v objemu jedné miliardy korun,“ uvedl Jechort pro E15 s tím, že na českém trhu takto otevřený systém pro správu a řízení vztahů se zákazníky neexistuje a že právě Suri by měla narušit stávající logiku byznysu srovnávačů v Česku.

Makléřská společnost Renomia vstupuje do finančního poradenství

Suri klientům nabídne kromě informování o výročí smlouvy možnost získat nabídky na nové tarify energetiků a mobilních operátorů, které získává v hromadných aukcích, rešerši pojistných podmínek u pojištění domácnosti a nemovitostí, srovnání výhodnosti bankovních účtů či refinancování půjček a v případě potřeby také pomoc při rozporování výsledků likvidace pojistné události.

„Klientovi zdarma poskytneme druhý názor likvidátora pojistných událostí,“ dodal Jechort s tím, že určitá „váha“ partnera projektu, firmy Renomia, může při vyjednávání s pojišťovnou hrát svoji roli. Pomoc při likvidaci události je přitom také zdarma a autoři projektu počítají, že o ni bude zájem.

Společnost Renomia projektu poskytla kromě kapitálu také část svého know-how. Do algoritmického srovnání nabídek tak prý nepromlouvá prostá cena pojištění či šíře krytí, ale také interní parametr toho, jak rychle ta která pojišťovna plní v případě pojistné události. „Suri díky tomu pracuje s takzvanými jednotkami kvality jako ukazatelem relevance poměru cena/výkon u daných typů pojistných produktů,“ vysvětlil Jechort.

Které smlouvy lidem nejčastěji „zastarávají“
Nejčastěji jde o tarifní ujednání s mobilním operátorem, smlouvy s dodavatelem energií či několik let staré smlouvy o pojištění domácnosti, které způsobují takzvané podpojištění, tedy rozdíl v reálné hodnotě majetku a pojistné částce, kterou je kryt. Pokud pak člověk zapomene včas od smlouvy odstoupit, přijde o možnost nalézt si na trhu výhodnější nabídku, nebo alespoň se stávajícím dodavatelem služeb vyjednávat o nových podmínkách.

„Se službou Suri chceme těmto nepříjemnostem zabránit. V termínu před výročím smlouvy jsme schopni klienta oslovit a informovat jej o blížícím se konci platnosti některé z jeho smluv. Jako alternativy mu pak nabídneme výhodnější verzi smlouvy, pokud samozřejmě bude k dispozici,“ dodává Jechort.
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!