Prototyp českého milionáře: 47letý patriot, který má rád kvalitu

23.6.2011 14:59   |  

Čeští dolaroví milionáři (s volným majetkem k použití přes 18 milionů korun) jsou ze dvou třetin podnikatelé. Pouze každý sedmý z nich je zaměstnancem, 15 procent jsou osoby samostatně výdělečně činné. Vyplývá to z průzkumu, který uskutečnila J&T Banka. Podle studie jsou nejbohatší Češi vesměs hrdými patrioty a před honosností dávají přednost kvalitě.

Prototypem českého dolarového milionáře je podle průzkumu muž ve věku 47 let. Je realistou, který očekává, že časy budou horší a je na to připraven. Přemýšlí, co po sobě zanechá a myslí na další generace. Podporuje vzdělávání a je ochoten přispět i na sociálně slabší.

Při výběru investičních příležitostí věří čeští milionáři své intuici nebo dají na radu přátel a známých. Za důležité považují sledovat ekonomické dění v Česku i zahraničí.

V otázce dobročinnosti jsou respondenti jasnými patrioty. Naprostá většina, 71 procent, přispívá v rámci Česka. Nejvíc peněz míří na přírodní katastrofy, děti bez domova nebo rozvoj vzdělávání. Začíná růst i podpora seniorů. Překvapivě málo peněz jsou dotázaní ochotni věnovat na přírodu a ekologii, uvedla J&T Banka.

Investiční uvažování českých milionářů

Jeden milion korun považuje český dolarový milionář za krátkodobou investici, kterou je vhodné vložit „tady a teď“ do sebe. Na 16 procent z nich by částku investovalo do koníčků, cestování, vzdělání, a to zejména svých dětí. Pokud by milion neinvestovali do sebe, doporučují jej vložit do bankovních produktů, jako jsou termínované vklady, do akcií, podílových fondů a obligací.

Graf 1: Do čeho investovat 1 milion korun

.

Částku deset milionů korun už milionáři považují za investici dlouhodobou, která by měla přinést další peníze. Více než polovina dotázaných (59 procent) by jednoznačně zvolila investici do nemovitosti, zvolená nemovitost by ale podléhala přísnému výběru. Druhou nejčastěji zvolenou investicí by pak byly akcie (36 procent), a to i přes to, že ji jednoznačně řadí do rizikových investic.

Graf 2: Do čeho investovat 10 milionů korun


Čtěte také: Investice do nemovitosti jako zajištění proti inflaci


Kofola nebo Škoda – oblíbené české značky tuzemských milionářů

Průzkum se zajímal také o to, jaké mají dolaroví milionáři rádi české značky. Z odpovědí vyplynulo, že dávají přednost kvalitě a spolehlivosti před honosností či okázalostí. Z českých značek mají slabost pro ty, které mají na našem trhu dlouholetou tradici a dokázaly se prosadit i ve světě, jako je například Baťa.

Na celé čáře ale v oblíbenosti značek zvítězila Kofola. Mezi další oblíbené české značky u nejbohatší vrstvy patří Pilsner Urquell, Becherovka a Škoda. Tu si ovšem jako oblíbený automobil vybrala pouze tři procenta účastníků průzkumu.

Autor: krb, vrb

Komentáře

Čtěte také

Skupina ČEZ prodává sídliště v Praze-Písnici i s nájemníky

Skupina ČEZ prodává sídliště v Praze-Písnici i s nájemníky

Energetická skupina ČEZ se zbavuje realitního dědictví, které na státní podnik přešlo ještě z dob socialismu. Aktuálně nabízí k prodeji soubor panelových domů v Praze 4 poblíž… více

Komerční prezentace
Mobilní web