Raffeisenbank roste na bohatých klientech

Stejně jako řada dalších českých bank, také Raiffeisenbank před nedávnem oznámila lov na bohaté klienty, v rámci kterého loni spustila nový koncept privátního bankovnictví. Od té doby zažívá v této části trhu nejdynamičtější růst v porovnání s dalšími aktivitami.

Raiffeisenbank (Profimedia.cz)
15.10.2012 16:09   |  

V privátním sektoru pod značkou Friedrich Wilhelm Raiffeisen má nyní banka v Česku aktiva ve výši desítek miliard korun a má za sebou meziroční růst přesahující 20 procent. „Privátní bankovnictví bylo v loňském roce naším nejrychleji rostoucím segmentem. Daří se nám nalákat řadu nových klientů včetně těch, kteří si doposud své peníze nechávali spravovat v Londýně či ve Švýcarsku,“ říká Petr Vitásek, ředitel privátního bankovnictví Raiffeisenbank.

Raiffeisenbank není jediná původně retailová banka, která chce větší část svého obchodního modelu zaměřit na bohaté. Zatímco marže u tradičních úvěrů klesají, v privátním bankovnictví se drží stále poměrně vysoko. Své o tom ví i Komerční banka, která v loňském roce převzala klienty Commerzbank. Ta naopak svou sekci privátního bankovnictví v Česku uzavřela. „Potvrdilo se tím přední postavení našeho privátního bankovnictví. Jeho klienty jsou dnes především současní či bývalí vlastníci úspěšných firem, top manažeři společností, sportovci, umělci či restituenti,“ říká Monika Klucová, tisková mluvčí Komerční banky.


O privátním bankovnictví dále čtěte:

Banky si brousí zuby na privátní klienty, ve hře je 370 miliard

Credit Suisse zruší nejstarší bankovní značku ve Švýcarsku

Privátní bankovnictví čeká boom, Raiffeisen chce ovládnout trh


Je však otázkou, nakolik mohou banky v tomto segmentu svojí činnost ještě rozvíjet. Na trhu se již delší dobu hovoří o tom, že konkurence je v oboru privátního bankovnictví až příliš velká. Může o tom ostatně vypovídat také loňský odchod Commerzbank, která se v Česku hodlá soustředit místo toho na firemní klientelu.

Již dříve se bohatých klientů vzdala také britská HSBC. Naopak tradičnější hráči na českém trhu se po movitějších vrstvách sápou stále aktivněji. Kupříkladu UniCredit jim nabízí na českém trhu ještě nepříliš zavedené investice do umění, ČSOB a Česká spořitelna už také ohlásily zájem o svůj krajíc chleba.

Autor: Tomáš Plhoň, Euro

Komentáře

Čtěte také

Škoda Octavia: Nejúspěšnější škodovácký model slaví dvacetiny

Škoda Octavia: Nejúspěšnější škodovácký model slaví dvacetiny Fotogalerie

Již více než pět milionů prodaných kusů Škoda Octavia dělá z tohoto vozu nejdůležitější model ve stodvacetileté historii mladoboleslavské automobilky. Po ovládnutí společnosti… více

Mobilní web