Saxo Bank začíná hledat firemní klienty

21.7.2010 8:02   |  

Dánská investiční banka Saxo Bank rozšiřuje svůj záběr z ryze retailové klientely na korporátní. Prvním projektem, který banka dokončila na konci června a chce jím nyní oslovit potenciální klientelu v evropských zemích, kde působí, tedy včetně České republiky a Slovenska, je měnový a komoditní hedging.

Zajišťovací (hedgingové) operace slouží k tomu, aby firmy neutrpěly velké finanční ztráty, pokud například vyvážejí své zboží do světa a nečekaně oslabí nebo naopak posílí některá světová měna. Na podobném principu funguje i komoditní hedging.

„U měnového hedgingu máme zájem spolupracovat s klienty ze sektoru zahraničního obchodu, s cestovními kancelářemi a v segmentu komoditního zajištění především s firmami, které je produkují. Tedy se zemědělci či těžaři,“ řekl deníku E15 ředitel Saxo Bank pro Českou republiku a Slovensko Karol Piovarcsy.

Jen u měnového zajištění přitom nejde o malé peníze. Na českém trhu se objem měnového hedgingu pohybuje měsíčně v řádech několika miliard korun. Podle Piovarcsyho by si Saxo Bank chtěla do roka a půl z tohoto koláče ukrojit až 15 procent.

Společnosti, které chtějí u Saxo Bank služeb měnového a komoditního zajištění využít, si ovšem u banky musejí otevřít účet. V případě zajištění měn na něm musejí mít nejméně 250 tisíc dolarů, u komoditního hedgingu banka vyžaduje zůstatek od deseti tisíc dolarů. V tomto případě je částka nižší proto, že Saxo Bank nezajišťuje fyzickou výměnu komodity, stačí tedy jen peníze na jištění.

Piovarcsy: Opíráme se pořád o retail

Výrazně levnější měnové a komoditní zajištění oproti konkurenci má být podle ředitele české a slovenské pobočky Saxo Bank Karola Piovarcsyho hlavním argumentem v získávání nových korporátních klientů. Banka se přitom nechystá kvůli novým službám výrazně rozšířit pobočkovou síť.

* E15: Co budete považovat v projektu nabídky měnového a komoditního hedgingu za úspěch?

Zatím jsme si konkrétní cíle přísně nestanovili, protože projekt je v počáteční fázi nejen v České republice, ale v celé Evropě. Nicméně za úspěch na českém a slovenském trhu bych považoval, pokud bychom zvedli objem zajišťovacích operací o 250 procent během příštích dvou let.

* E15: Uvažujete kvůli novému projektu o rozšíření pobočkové sítě?

My jsme on-line banka, nemusíme investovat do poboček, ale zejména do technologií. Chceme být bankou pro klienty, kteří hledají levnější a efektivnější služby. A spoléháme se na to, že díky nákladovým optimalizacím společností najdeme dostatečnou odezvu.

* E15: Nebojíte se neúspěchu kvůli mimořádně velké konkurenci na českém bankovním trhu?

Risk je to vždycky, ale měnové a komoditní zajištění je jen část naší nové nabídky služeb. A ani neříkáme, že hedgingové operace budou náš hlavní byznys. Pořád se opíráme především o retailové zázemí. Navíc se domníváme, že společnosti přestává bavit „balíčkové“ konzumování bankovních služeb.

Autor: Pavel Daniel

Komentáře

Čtěte také

Schäuble si opět vzal na paškál nízké úrokové sazby v eurozóně

Schäuble si opět vzal na paškál nízké úrokové sazby v eurozóně

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble opět podrobil kritice nízké úrokové sazby Evropské centrální banky (ECB). V rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeine… více

Mobilní web