Sazka láká sázející zpět, spustila kampaň

16.6.2011 7:06   |  

Sazka žije. To je jeden ze sloganů, pod nímž spustila loterijní firma, od konce května v konkurzu, novou reklamní kampaň odhadem za miliony korun, kterou láká sázející zpět k jejím terminálům. Sázející Sazku v době prohlášení úpadku a konkurzu hromadně opouštěli, a tomu odpovídal i razantní pokles příjmů. Zatímco v osmém letošním týdnu činily tržby Sazky přes 304 milionů, v 18. týdnu po prohlášení úpadku to bylo již jen padesát milionů, což je pokles o 84 procent.

V posledních dnech ale začínají tržby mírně růst.

Kampaň zadal insolvenční správce Josef Cupka se svým týmem, který po prohlášení konkurzu Sazky převzal vedení firmy po nyní již bývalém řediteli Aleši Hušákovi.

„Správce má za to, že je potřeba obnovit důvěru sázejících a jasně dát najevo, že Sazka běží dál, což v důsledku znamená nárůst tržeb, a tedy výrazný příspěvek k fungování společnosti,“ řekla deníku E15 mluvčí Sazky a Cupky Lenka Tichá.


Čtěte také: Hušák: Jsem pořád ředitelem, dál beru plat, představenstvo funguje


Na zaplacení kampaně přitom společnost použila část z úvěru od firmy Moranda ze skupiny PPF. Ta již Sazce poskytla 200 milionů korun, celková částka se může vyšplhat na půl miliardy. Kolik kampaň, podle Tiché nijak masivní, bude stát, mluvčí neuvedla. „Sazka na ni použila mizivé procento z úvěru od Morandy. Částku nebudeme zveřejňovat, jde o obchodní tajemství,“ uvedla.

Inzeráty, v nichž mimo jiné firma upozorňuje na to, že vyplatila všechny výhry, zaplatila správní poplatky státu a na účtech má po poskytnutí úvěru od Morandy dostatek peněz, se zatím objevily v tisku. Další spoty budou následovat v televizi a v rozhlase.

Podle některých odborníků na reklamu to ale Sazka nebude mít snadné. Záleží na tom, čím bude lidi přesvědčovat. „S kampaní uspět může, nebude to ale jednoduché, ani levné. Musí být také relativně masivní, ale ne úplně hloupě masivní,“ řekl deníku E15 provozní ředitel mediální agentury AT Media Štěpán Wolde.

Sazka ještě předloni patřila mezi dvacet největších inzerentů v médiích, podle Kantar Media a ČTK utratila 466 milionů korun. Již loni ale náklady utlumila a z první dvacítky vypadla. Reklamní investice Sazky v prvním čtvrtletí meziročně klesly o 84 procent na třináct milionů korun z 82,4 milionu před rokem.

Autor: Dušan Kütner

Komentáře

Čtěte také

Schäuble si opět vzal na paškál nízké úrokové sazby v eurozóně

Schäuble si opět vzal na paškál nízké úrokové sazby v eurozóně

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble opět podrobil kritice nízké úrokové sazby Evropské centrální banky (ECB). V rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeine… více

Mobilní web