Šetří čas a možná i peníze. Klienti mohou hodnotit bankovní inovace

Hlavní motto bank, které klientům předkládají nejrůznější novinky ze světa financí, zpravidla zní "Šetří čas i peníze". Mezi bankovními inovacemi tak převažují moderní technologie, s nimiž přicházejí větší hráči, nebo nižší poplatky a úroky, což charakterizuje naopak ty „menší“. Soutěž Nejlepší banka 2014 a její kategorie Nejlepší bankovní novinka se nyní ptají klientů, co si o tom myslí...

 ilustrační foto
8.5.2014 10:50   |  

„Boj o klienta trvá. Banky nabízejí lepší podmínky i větší komfort pro klienta. V prostředí nízkých úrokových sazeb se jedná jak o nabídku lepších podmínek u depozit i půjček, tak o další služby, které by pro klienta mohly být atraktivní,“ říká Zdeněk Tůma, partner odpovědný za služby pro finanční instituce společnosti KPMG Česká republika.

Zároveň podle něj můžeme pozorovat pokračující trend e-bankovnictví a čím dál snazší obsluhu účtu přes internet. Aktivní klienti, kteří se snáze rozhodnou změnit banku, tak budou mít zase o čem přemýšlet.

Technologie versus bezpoplatkovost

Na moderní technologie se zaměřila například Česká spořitelna s kanálem přímého bankovnictví pro firemní klienty, Komerční banka zase umožňuje klientům platit kontaktně i bezkontaktně na prodejních automatech a třeba mBank nabízí on-line správu osobních financí. GE Money Bank kupříkladu využila služeb mobilního operátora O2 a prostřednictvím technologie Over the Air umožňuje zařídit si placení mobilem bez návštěvy pobočky.

Mezi zajímavé novinky přispěla také Raiffeisen stavební spořitelna - její klienti podepisují s finančními poradci úvěrovou žádost takzvaným biometrickým podpisem na speciálním tabletu (signpadu).

Na výhodnější úrokové sazby se zaměřily například ZUNO Bank, Sberbank či Citibank. UniCredit Ppak jako první banka v Česku zrušila jedno tabu: svým klientům garantuje na deset let zdarma vedení účtu, on-line platby a výběry ze všech bankomatů v tuzemsku i ve světě, pokud budou na konto posílat alespoň 12 tisíc korun měsíčně.

„U všech nominací lze vysledovat jeden společný atribut - a tím je klient. Je potěšující, že většina nominovaných produktů i služeb se zaměřuje na zefektivnění nakládání s peněžními prostředky“

„U všech nominací lze vysledovat jeden společný atribut - a tím je klient. Je potěšující, že většina nominovaných produktů i služeb se zaměřuje na zefektivnění nakládání s peněžními prostředky, a to jak jejich správy, tak jejich vydávání. Ukazuje se, že moderní technologie si nacházejí rychlejší cestu ke svým uživatelům a že klientům i finančním ústavům prospívá, že se časová náročnost jejich uvedení na trh zkracuje z roků na měsíce,“ uvedl k nominacím Roman Mentlík, ředitel pro finanční instituce společnosti IBM.

Bankovní inovátor je samostatnou kategorií výzkumu Nejlepší banka, který již šestým rokem nabízí srovnání bank na základě více než 200 hodnocených kritérií s důrazem na maximálně objektivní proces hodnocení. Projít si plný přehled nominací a přidělit svůj hlas je možné od 6. do 26. května.


O technologiích a bankách čtěte také:

Mobilní bankovnictví vytlačuje operátory na telefonu. Banky chystají další technické novinky

Banky hledají, jak vydělat na bezplatných účtech

Radek Hájek: Banky časem nabídnou i zabezpečovací programy pro PC a mobily

Autor: Marek Schwarzmann

Komentáře

Čtěte také

WhatsApp chce zabít SMS, umožní firmám posílat zprávy přímo uživatelům

WhatsApp chce zabít SMS, umožní firmám posílat zprávy přímo uživatelům

Když v roce 2014 Facebook za 22 miliard dolarů pohltil 50členný startup WhatsApp, byl to velký krok – aplikace už v té době byla celosvětově oblíbená a používalo jí přes půl… více

Mobilní web