Účet za únorové mrazy přesáhl 100 milionů

Tuhá zima, která sužovala Česko v únoru po téměř tři týdny, způsobila klientům pojišťoven tisíce škod. Jejich objem překročil stovku milionů korun.

Sníh a mráz dorazil odřízly od civilizace řadu obcí
11.3.2012 14:43   |  

Mráz poškodil hlavně vodovodní potrubí a topná zařízení, více bylo i nehod vozidel, ale také požárů po výbuších kotlů. „V souvislosti s extrémně nízkými teplotami v uplynulých týdnech evidujeme asi 1800 škod na majetku našich klientů za celkem více než dvacet milionů korun,“ řekl Jan Marek z tiskového oddělení České pojišťovny. Škody podle něj vznikaly především v souvislosti s vodou. Lidé v majetkových škodách proto hlásí nejvíce prasklá vodovodní potrubí, stoupačky či topná zařízení. „Hlavní nápor hlášení vždy zaznamenáváme s následným oteplením, které přichází po mrazech, kdy z prasklin začne vytékat voda a škody se naplno projeví,“ dodal. Problémy s mrazy řešili nejen lidé, ale i velké firmy. Například energetiky.


Více čtěte Mrazy silně zatěžují energetickou soustavu


Generali klienti dosud nahlásili na 300 škod, které mohou přímo či nepřímo souviset s mrazivým počasím z první poloviny února letošního roku. Dosud nahlášené pojistné události se podle mluvčího pojišťovny Jiřího Cívky blíží desetimilionové hranici. „Únorové mrazy tak způsobily klientům Generali více škod než přírodní živly za celý leden letošního roku. Účet mrazu není stále ještě uzavřen,“ podotkl.

Klientům Allianz přes 500 škod způsobil klasický mráz, dalších asi 200 škod bylo z tíhy sněhu, necelá stovka škod pak z lokálních povodní. Výrazný růst zimních škod již likvidátoři Allianz nečekají. „Podle našeho odhadu je 80 až 85 procent z nich již nahlášeno a očekávají se další registrace hlavně z rekreačních objektů, kam teprve jejich majitelé v příštích týdnech přijedou,“ podotkla mluvčí pojišťovny Dagmar Koutská.

ČSOB Pojišťovna odhadla počet škod z únorového mrazu na 600 až 700, jejich objem na 30 milionů korun. V období extrémních mrazů zaznamenala i vyšší počet autonehod a poruch vozidel. Řidiči často nezvládali jízdu na kluzkých vozovkách a enormní byl i počet volání na asistenční službu.

Počet žádostí o urgentní pomoc vzrostl v té době o 800 procent, uvedla ČSOB Pojišťovna. Nejčastěji to byly žádosti o odtah kvůli zamrzlé naftě, vybité baterii a poruchám motoru. Zvýšil se i počet požárů. Lidé často přetápěli svá kamna a komíny, výjimkou nebyly ani „výbuchy“ přetopených kotlů, poznamenal mluvčí pojišťovny Petr Milata.

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Majitel Lidlu a Kauflandu chce investovat do řetězců 6,5 miliardy eur

Majitel Lidlu a Kauflandu chce investovat do řetězců 6,5 miliardy eur

Německá maloobchodní skupina Schwarz, která vlastní řetězce Lidl a Kaufland, plánuje investovat letos do obou řetězců zhruba 6,5 miliardy eur (175,6 miliardy korun). Společnost to… více

Komerční prezentace
Mobilní web