UniCredit a Raiffeisen soupeří o klienty

25.1.2011 7:07   |  

Zatímco tři největší české banky – ČSOB, Česká spořitelna a Komerční banka – mají poměrně stabilně rozdané karty na trhu, lítý boj o zákazníka se odehrává na čtvrté a páté příčce, mezi Raiffeisenbank a UniCredit Bank. Oba finanční domy letos plánují masivní expanzi v pobočkách i zaměstnancích, navíc si přetahují zákaznické skupiny.

Raiffeisenbank chce podle mluvčího Tomáše Kofroně letos 40 nových obchodních míst, naposled otevírala pobočku v Europarku Štěrboholy. UniCredit Bank hodlá počet obchodních míst, kterých je nyní 70, do dvou let zdvojnásobit, uvedl mluvčí Tomáš Pavlík. Banka, která bude na jaře otevírat například pobočku na hlavním nádraží, se tak dostane na podobný počet filiálek jako hlavní konkurent.

Obě banky také poměrně masivně přijímají zaměstnance – čímž se opět odlišují od velkých bank, které, jako třeba Česká spořitelna, počty pracovníků snižují. V obou případech jde o nábory desítek až stovek lidí.

Raifeisenbank a UniCredit si také vzájemně přehazují zákaznické skupiny a strategie. Zatímco UniCredit Bank měla donedávna těžiště v klientele skládající se hlavně z podnikatelů a bohatších individuálních zákazníků, v posledním roce se snaží rozšířit cílovou skupinu o běžné retailové zákazníky. Raiffeisenbank jde opačnou cestou – po převzetí eBanky měla řadu klientů s levnými účty, nyní se snaží co nejvíce posílit v oblasti středně- a vysokopříjmových rodin.

Loni Raiffeisenbank začala cílit na takzvané prémiové klienty s nadprůměrným příjmem. „Nově otevřené pobočky budou určeny především pro obsluhu prémiových klientů. Budeme je otevírat prakticky výhradně v Praze a městech nad 50 tisíc obyvatel. Kromě standardních poboček pro tyto klienty otevíráme i speciální poradenská centra,“ vysvětluje Kofroň. Cíl Raiffeisenbank ale leží i výše. „Chceme se letos více zaměřit i na klienty s depozity v bance zhruba od pěti milionů korun výše. I pro ně začneme budovat speciální pobočky pod vlastní značkou. Nyní plánujeme otevření první pobočky v centrále v Praze na Pankráci,“ dodává.

UniCredit v rámci retailové expanze sází na otevírání franšízových poboček – za tři měsíce otevřela dvě a hodlá v této strategii pokračovat. Pomocí franšíz banka proniká i do menších měst. K produktům nedávno přiřadila bezplatné „expresní“ konto a nabízí nejlevnější hypotéky. Naopak zvýšila hranici pro vstup do privátního bankovnictví na deset milionů korun.

Autor: Tereza Zavadilová

Komentáře

Čtěte také

ECB: Eurozóna zaostává za svým potenciálem více, než jsme odhadovali

ECB: Eurozóna zaostává za svým potenciálem více, než jsme odhadovali

Nevyužité kapacity v zemích eurozóny jsou možná až dvakrát větší, než se dosud předpokládalo. Vyplývá to ze studie, kterou zveřejnila Evropská centrální banka (ECB). To může… více

Komerční prezentace
Mobilní web