Zuno Bank vstoupila na slovenský trh, příští rok se chystá do Česka

6.12.2010 20:20   |  

Nová internetová banka Zuno Bank ze skupiny Raiffeisen zahájila na Slovensku svůj provoz a v příštím roce chce expandovat také na český trh. Zuno má v plánu oslovit především mladé lidi používající moderní informační a komunikační technologie, tedy klienty, kteří při komunikaci s bankou využívají primárně internet a na pobočku chodí jen zřídka.

„Zuno doplňuje síť našich téměř tří tisíc poboček ve střední a východní Evropě a potvrzuje tak náš zájem o tento region. Od Zuno si v dlouhodobém horizontu slibujeme mimo jiné nárůst objemu vkladů,“ prohlásil Herbert Stepic, výkonný ředitel Raiffeisen Bank International a předseda dozorčí rady Zuno Bank AG.

Kolik má Zuno v plánu získat klientů, vedení ale zatím neuvedlo. Pro srovnání - konkurenční mBank za necelé tři roky na českém trhu získala přes 300 tisíc klientů. Na internet sází rovněž skupina PPF, která také podle zatím nepotvrzených informací Hospodářských novin připravuje banku pro drobné klienty. Letos už spustila internetovou banku s nabídkou výhodných vkladů AXA a příští rok chce začít s úvěry.

„Průzkumy našich cílových klientů potvrzují, že nejlepší banka je pro ně ta, která je neokrádá o čas a kterou skoro ani nevnímají. Zuno je pro ty, kdo chtějí jednoduché bankovnictví,“ řekl dodal předseda představenstva Zuno Bank AG András Hámori.

Banka z počátku nabídne běžné účty s debetní kartou, spořicí účty a vklady a postupně nabídku rozšíří podle preferencí klientů. Ti nyní mají dvě možnosti. První je takzvaný „pay as you go“ model, určený těm, kdo chtějí hlavně spořit. „Pre-paid“ model je pak vhodný pro ty, kteří dělají více transakcí. V obou případech se dá účet pořídit bezplatně. Zůstatek na spoření může být navíc propojený se zůstatkem na běžném účtu, čímž klient ještě víc vydělá.

„Neslibujeme nulové poplatky za všechno, naši klienti ale snadno získají účet za nula korun. Jsme direct banka a nevyužíváme drahou síť poboček. Naše náklady jsou mnohem nižší než u tradičních bank. Budeme tak schopní nabídnout nejen nízké nebo nulové poplatky, ale vždy i ´top´ úrokové sazby. Navíc chceme udržet dlouhodobě stabilní nabídku bez nepříjemných překvapení,“ poznamenala ředitelka slovenské pobočky Zuno Dana Kondrótová.

Přestože Zuno funguje na online modelu, nebude jen na internetu, ale klientům nabídne i „fyzická“ kontaktní místa, podobně jako to dělá se svými kiosky mBank. První Zuno Zóna v pondělí otevřela v Bratislavě v Nákupním centru Eurovea. Následovat by měly další dvě - v Žilině a Košicích.

Skupina Raiffeisen Bank International oznámila svůj zájem vstoupit na trhy CEE s novým modelem bankovnictví na konci roku 2009. Po odstartování pilotního projektu na Slovensku plánuje Zuno v roce 2011 otevřít zastoupení v České republice a Polsku. V regionu CEE provozuje Raiffeisenbank International rozsáhlou síť bank, leasingových a dalších specializovaných finančních institucí, celkem v 17 zemích. Na Slovensku RBI působí prostřednictvím Tatra banky, v Česku pak prostřednictvím Raiffeisen Bank CZ.

Autor: jih

Komentáře

Čtěte také

David Marek: Do důchodu? Raději se ani neptejte

David Marek: Do důchodu? Raději se ani neptejte

Po nepovedené a demontované penzijní reformě, o niž se pokusil předchozí kabinet, bude mít málokterý politik odvahu přijít s komplexní změnou. Proto bude zítra koaliční rada… více

Mobilní web