Alibaba má letos vyrůst o polovinu, akcie lámou rekordy | E15.cz

Alibaba má letos vyrůst o polovinu, akcie lámou rekordy

8. června 2017 • 17:42

Obrat čínského internetového obchodu Alibaba by v letošním roce měl dosáhnout až 34 miliard dolarů. Ambiciózní očekávání manažerů firmy tak kalkulují s meziročním růstem příjmů čínské skupiny kolem 45 až 49 procent. 

Překonaly tak odhady analytiků o plných deset procent a jak píše list ft.com, vyvolaly při své prezentaci také „zalapání po dechu a potlesk“ mezi přítomnými.

Reakce investorů na sebe nedala čekat, hodnota akcií firmy vyskočila o deset procent na 138,35 dolaru za kus. Došlo tak k dalšímu posunu historického maxima. Alibaba se tak s celkovou tržní kapitalizací přesahující 320 miliard dolarů umístila v desítce nejhodnotnějších firem na světě.

Vstup AliPay z rodiny Alibaby na burzu zbrzdila čínská politika

Podle analytiků tyto zprávy svědčí o rapidním vzestupu firmy založené miliardářem Jackem Ma, která se již navíc nespoléhá na prostý prodej zboží přes internet: její součástí je i rozsáhlá logistická síť a služby datacenter. Svoji roli hraje také řada přidružených služeb souvisejících s podporou nákupů na internetu, hlavně pak vlastní platební schéma AliPay. Samotný prodej přitom zůstává hlavním zdrojem příjmů a podle statistik firmy generuje až 59 procent marže. Čínská ekonomika přitom v segmentu e-commerce vykazuje stabilní data a nedá se předpokládat, že by v brzké době došlo ke stagnaci.

Čínští miliardáři dál bohatnou, drží už několik procent světového HDP

Alibaba v průběhu května vykázala historicky nejvyšší kvartální nárůst obratu. „Po trháku, který jsme předvedli při našem IPO v roce 2014, se blížíme našim nejlepším výročním výsledkům,“ uvedla finanční ředitelka firmy Maggie Wu. Alibaba přitom v loňském roce vykázala 56procentní růst obratu, ten byl ale uměle navýšen o akvizici jihoasijské obchodní skupiny Lazada. Bez ní se firmě zvýšily příjmy „jen“ o 45 procent. „Získané prostředky hodláme dále investovat, obzvláště pak v sektoru B2C,“ dodala Wu.

 

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!