Amazon v Dobrovízi najel na plnou kapacitu, zaměstnancům zvýší platy

31. srpna 2016 • 16:24
Internetový obchod Amazon plně zprovoznil svůj areál ve středočeské Dobrovízi. Zástupci firmy a obce Dobrovíz dnes společně přestřihli pásku u nové skladovací věže distribučního centra PRG 2, jehož stavba trvala dva roky. Amazon zároveň zrevidoval výši mezd, v průměru stoupnou o třináct procent.

Skladovací věže jsou jakýmsi srdcem celého distribučního centra, do středečního slavnostního otevření ale sklad využíval věž jen jednu. Díky zprovoznění druhé však Amazon bude moci provoz plně zatížit, v období před Vánocemi by měli být zaměstnanci schopni vyexpedovat až milion zásilek denně. Kvůli tomu také společnost zahájila nábor sezónních zaměstnanců, kterých hledá až čtyři tisíce.

Amazon otevřel novou skladovací věž

I těch se bude týkat změna platových podmínek, plat na dělnických pozicích se zvýší ze 110 na 125 korun za hodinu, u vedoucích zaměstnanců bude navýšení činit dvacet korun ze současných 150 Kč. Zároveň zaměstnancům rostou mzdy po odpracovaném roce a po dvou letech. Amazon se tak snaží vymanit z pověsti zaměstnavatele, který sice poskytne práci každému bez rozdílu vzdělání, nabízí ale podprůměrné mzdy.

„Abychom zajistili naši konkurenceschopnost na trhu práce, pravidelně analyzujeme výši mzdy našich zaměstnanců tak, aby firma zůstala vyhledávaným zaměstnavatelem,“ řekl personální ředitel Amazonu Karel Foltýn.

Amazon testuje 30hodinové pracovní týdny. Chystá se na roboty?

Kromě platu nabízí Amazon také benefity, starostka Dobrovíze Jana Krupičková si například cení svážení zaměstnanců na směny autobusy, což ulehčuje místním silnicím. Autobusů si Amazon pronajímá 110, na svých 14 linkách a 70 zastávkách zdarma sváží 97 procent veškerých zaměstnanců. Ti ve firmě pracují čtyři dny týdně v desetihodinových směnách, zbývající tři dny mají zaměstnanci volno.

Distribuce v Amazonu

Otevřením nové věže se kapacita skladu PRG 2 zvýší na 18 milionů položek. Neznamená to však, že by se areál v Dobrovízi soustředil na veškeré druhy zboží, které e-shop nabízí. V současnosti operuje s menšími zásilkami, které jsou ve skladovací věži uloženy „chaotickým“ způsobem. Balíčky se s pomocí počítačového systému do regálů ukládají podle toho, kde je pro ně ideální místo, zároveň způsob nahodilého uložení eliminuje chybu. Pokud má zaměstnanec například z police vzít rychlovarnou konvici, nehrozí, že si ji splete s jiným modelem, sousedit s ní v regálu totiž může třeba sada nářadí. S vyhledáváním a registrací zboží pomáhá zaměstnanci osobní scanner.

Zboží zaměstnanci sbírají do černých krabic, které následně systémem pásů putují k balicí lince. Tam zaměstnanci počítač poradí, do jak velké krabice má zboží vložit, celá zásilka následně putuje ke kontrole váhy a rozměrů. Vážení systému napoví, zda balík obsahuje veškeré zboží, díky měření rozměrů zase zaměstnanci krabice co nejlépe umístí na přepravní palety.

Když zboží vyjede z bran Amazonu, práce pro internetový obchod tím končí. „V současnosti záleží na smluvním dopravci, jak zboží k zákazníkovi dopraví,“ řekl PR manažer Amazonu Karel Taschner. V budoucnosti by se ale situace mohla změnit. V rámci efektivity přepravy zboží Amazon nedávno představil vlastní flotilu nákladních letadel, která bude zásilky dopravovat jak zákazníkům prémiové služby Prime, tak mezi jednotlivými distribučními centry. České zastoupení Amazonu však zatím s využitím vlastních letadel nepočítá.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!