Atletická halová tour se rozšíří, organizátoři chtějí víc sponzorů i diváků

Atletická halová tour se rozšíří, organizátoři chtějí víc sponzorů i diváků
11. dubna 2016 • 07:32
Světová atletická asociace IAAF se rozhodla zatraktivnit zimní sezonu. Její součástí má být série halových mítinků s názvem World tour, jakási obdoba populární Diamantové ligy, jejíž akce se konají pod širým nebem. Po letošním pilotním ročníku, který zahrnoval čtyři akce, IAAF oznámila, že od sezony 2018 uspořádá šest halových mítinků. Atleti se utkají nejen o prémie, ale také o divokou kartu, která držiteli zajistí start na halovém světovém šampionátu. Vítěz si odnese 20 tisíc dolarů.

IAAF se tímto krokem snaží přilákat nejen sponzory a diváky, ale především samotné atlety. Světová špička často halové akce vynechávala a šetřila se na druhou, atraktivnější část sezony. „Halové mítinky jsou pro nás dobrou příležitostí, jak ještě více propagovat náš sport,“ uvedla IAAF v prohlášení. „Tyto akce jsou poutavé také pro diváky, kteří jsou jen pár metrů od sportovců, což není případ akcí na velkých stadionech,“ dodala IAAF.

Halové mítinky se uskuteční na místech, kde se nekoná Diamantová liga. Světová atletika se tak dostane do dalších měst. Letošní mítinky se konaly v Karlsruhe, Bostonu, Stockholmu a Glasgow. V roce 2018 přibude další německý mítink v Düsseldorfu a šestou akcí do světové tour bude mimoevropské dějiště, místo zatím IAAF nepotvrdila.

Odměny Mezinárodní atletické federaceOdměny Mezinárodní atletické federaceAutor: E15

Vítěz závodu na každém mítinku získá finanční prémii ve výši tři tisíce dolarů. Finančně oceněno je prvních šest míst. Pouze v běžeckých závodech na tratích kratších než 600 metrů se dočkají finanční prémie ještě závodníci na sedmém a osmém místě. Celkový vítěz si pak odnese 20 tisíc dolarů a divokou kartu, která mu zajistí start na halovém světovém šampionátu i v případě, že nesplní nominační kritéria.

Světová atletika čelila odlivu sponzorů poté, co vyšly najevo dopingové prohřešky týkající se především Ruska. Z tohoto důvodu předčasně ukončila dlouhodobou spolupráci firma Adidas. IAAF však dlouho bez hlavního partnera nezůstala. Adidas nahradila značka Nike.

Autor: Martina Peřinková
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!