BigBoard kvůli pražským předpisům zvažuje miliardovou arbitráž | E15.cz

BigBoard kvůli pražským předpisům zvažuje miliardovou arbitráž

BigBoard kvůli pražským předpisům zvažuje miliardovou arbitráž
Svaz provozovatelů venkovní reklamy odlepuje primátora z poutače
• 
ZDROJ: Svaz provozovatelů venkovní reklamy
15. září 2014 • 14:03
Společnost BigBoard žádá ministerstvo pro místní rozvoj, aby zrušilo pražské stavební předpisy omezující reklamu. Na ministerstvo již odeslalo dopis, stejně tak si stěžovalo ministerstvu vnitra a Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Pokud vejdou 1. října předpisy v platnost, zváží arbitráž, v níž bude žádat až miliardu korun.

Předpisy, které povolují pouze reklamu do šesti metrů čtverečních, podle firmy likvidují reklamní byznys a upřednostňují pouze firmu JCDecaux. Řekli to zástupci Svazu provozovatelů venkovní reklamy (SPVR).

BigBoard si stěžoval SPVR, jehož vznik inicioval. Svaz vede proti magistrátu již několik týdnů kampaň, kdy napadá smlouvy Prahy s JCDecaux a právě nové stavební předpisy.

„Učinili jsme podání na ministerstvo pro místní rozvoj, ministerstvo vnitra a antimonopolní úřad. Požadujeme zrušení pražských stavebních předpisů,“ řekl advokát Marek Nespala.

Pokud se tak nestane, je firma připravena zvolit cestu arbitráže. Na předpisy si stěžovalo všech devět členů SPVR. Jejich další případné právní kroky nechtěli zástupci svazu komentovat.

BigBoard: Je to nahrávka pro JCDecaux

Výše škody, kterou mají předpisy BigBoardu údajně způsobit, vycházejí podle advokáta z porovnání odhadu vývoje na trhu a dosavadních výnosů.

Podle Nespaly předpisy brání volnému podnikání a zvýhodňují pouze jednu společnost, a to JCDecaux, která provozuje reklamu v centru města. Společnosti sdružené v SPVR již minulý týden přelepily volební billboardy TOP 09 s primátorem Hudečkem bílým papírem. Podle nich postavila Hudečkova TOP 09 v Praze reklamní kostky větší než šest metrů a navíc porušuje zákon.

Podle předsedy představenstva holdingu BigBoard Praha Richarda Fuxy nemají například stavební povolení, posudek statika nebo povolení odboru dopravy. Hudeček výtky minulý týden odmítl. Svaz vznikl rozkolem uvnitř Asociace venkovní reklamy (AVR). Iniciátorem jejího vzniku byla právě firma BigBoard a v současné chvíli má devět členů. Valná hromada AVR většinově schválila usnesení o svém rozpuštění, uvedli zástupci SPVR s tím, že se původní členové AVR neshodli právě nad postojem k pražským stavebním předpisům.

V Praze se v posledních týdnech také objevily desítky billboardů s nápisem „Pražane, i ty přicházíš o peníze“ a odkazem na web www.okradenapraha.cz.

Ty upozorňují na údajně nevýhodné smlouvy týkající se reklamy, které Praha v 90. letech uzavřela se společností JCDecaux. Za iniciativou stojí firma BigBoard, která uvedla, že nové stavební předpisy francouzskou firmu zvýhodňují a zajišťují jí exkluzivitu.

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!