Billa v Česku zvýšila zisk o více než 60 procent, vydělala 339 milionů | E15.cz

Billa v Česku zvýšila zisk o více než 60 procent, vydělala 339 milionů

Billa v Česku zvýšila zisk o více než 60 procent, vydělala 339 milionů
ilustrační foto
• 
ZDROJ: Mladá fronta
15. září 2015 • 10:29
Supermarkety Billa loni zvýšily v Česku zisk o 62 procent na 339 milionů korun. Tržby společnosti stouply o dvě procenta na 21,4 miliardy korun. Na konci loňského roku Billa v Česku provozovala 199 prodejen, meziročně jich sedm ubylo. Společnost v Česku zaměstnává 5657 lidí, meziročně o stovku víc.

Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Supermarkety Billa patří společně s diskontními prodejnami Penny Market do německé obchodní skupiny REWE Group.

Podle studie GfK Supermarket, Diskont & Hypermarket 2015 se mezi českými domácnostmi letos zvýšila obliba hypermarketů, jako své hlavní nákupní místo potravin a základního nepotravinářského zboží je uvádí 47 procent domácností. Je to nejvíc od vstupu hypermarketů na tuzemský maloobchodní trh. Loni hypermarkety preferovalo 43 procent rodin, v roce 2000 necelá čtvrtina.

Naopak mírně klesla obliba diskontních řetězců, které jsou nyní hlavním nákupním místem pro 23 procent domácností. Supermarkety si meziročně drží 17procentní podíl. Obliba menších prodejen klesla meziročně z 15 na 12 procent.

Supermarkety a hypermarkety dohromady představují 81 procent celkového obratu sítě potravin a obchodů se smíšeným zbožím. Zbývajících 19 procent připadá na tradiční obchody s plochou do 400 metrů čtverečních. Počet supermarketů se za posledních 15 let zvýšil z 900 na 1349, hypermarketů přibylo z 68 na 314.

Zisk diskontů Penny Market vzrostl na víc než půl miliardy
Diskontním prodejnám Penny Market loni v Česku stoupl meziročně zisk o 77 procent na 523 milionů korun. Tržby řetězce se zvýšily o tři procenta na 31,3 miliardy korun. Vyplývá to z účetní závěrky společnosti za rok 2014.
Penny Market v Česku na konci loňského roku provozoval 353 obchodů, v meziročním srovnání jich pět přibylo. Podle výzkumu společnosti Nielsen patřil Penny Market společně s Kauflandem k mezinárodním řetězcům, které loni otevřely v Česku nejvíc obchodů, a to pět. Diskontní řetězec Lidl postavil tři nové prodejny. Ahold, kromě převzetí 15 hypermarketů a 13 supermarketů Interspar, otevřel další dva své supermarkety.

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!