Boom opadl, slevových serverů rychle ubývá

Počet slevových portálů, které se před dvěma roky staly hitem tuzemského internetu, letos po předchozí expanzi rychle klesá. Zatímco v dobách největší slávy fungovaly v Česku zhruba dvě stovky slevových severů, tak letos se jejich počet ve srovnání s koncem loňského roku snížil takřka o čtvrtinu na necelých 140. Vyplývá to ze statistik slevového vyhledávače Skrz.cz.

nakupování, e-shopy, internet
15.4.2012 17:38   |  

První slevové servery začaly v Česku nabízet služby předloni na jaře a do konce roku 2010 jich bylo v provozu už 108. Počet slevových portálů rychle rostl i loni, přičemž maxima dosáhl v srpnu, kdy fungovalo 204 těchto serverů. Poté ale vývoj trhu nabral opačný směr a počet slevových portálů klesal stále rychlejším tempem. Do konce loňského roku se snížil na 180 a letos v březnu jich bylo v provozu už pouze 138.

Zatímco v roce 2010 měsíčně v Česku vznikalo i bezmála 40 nových slevových portálů, tak letos se počet nových serverů počítá na jednotky a naopak desítky jich zanikly.


Čtěte také: Naučmese.cz: Nový internetový trh přichází do Česka


„Boom slevových serverů již dávno skončil a jejich počet se bude v následujících měsících dramaticky snižovat. Některé slevové servery se sloučí, ale valná většina portálů zanikne,“ míní ředitel Skrz.cz Petr Kováčik.

Podobný vývoj očekává také zakladatel prvního a největšího slevového serveru Slevomat.cz Tomáš Čupr. „Slevový server je zprostředkovatelem, a tudíž nemá povinnost nést zodpovědnost za výslednou spokojenost zákazníka. Trh ovšem v současné době ukazuje, že přežijí pouze ty slevové servery, které zákazníkům nabídnou garance a budou se stavět čelem k problémům s vouchery,“ míní.

Loni slevové servery v česku utržily téměř 2 miliardy

Tuzemským slevovým serverům loni podle údajů Skrz.cz. prudce vzrostl obrat a za celý rok 2011 utržily rekordních 1,95 miliardy korun. Největší zájem měli Češi o slevové kupóny na jídlo, pití, zkrášlování, relaxaci a pobyty. Předloni Češi na slevových serverech podle dřívějších odhadů utratili několik stovek milionů korun. „V roce 2012 lze očekávat další růst k hranici tří miliard korun,“ odhadl Kováčik.

Služeb slevových portálů už využily dvě třetiny tuzemské internetové populace, která čítá bezmála šest milionů lidí. „Slevové nabídky se již netočí pouze kolem restaurací a wellness center, jako tomu bylo v začátcích slevových serverů, ale v poslední době se čím dál tím populárnějšími stávají vouchery na zahraniční pobyty, zboží a značkovou módu,“ podotkl Čupr.

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.

Autor článku: čtk

Komentáře

Čtěte také

České e-shopy jsou s Černým pátkem spokojeny, slevy nabídnou i o víkendu

České e-shopy jsou s Černým pátkem spokojeny, slevy nabídnou i o víkendu aktualizováno

Zájem zákazníků o slevové akce na Černý pátek je podle českých internetových obchodů velký. Některé položky byly vyprodány již ráno. V řadě e-shopů slevy s dnešní půlnocí neskončí… více

Komerční prezentace

Další weby mladé fronty

Mobilní web