Bývalý šéf Škofinu je zpět v automobilovém byznysu. Jde za zisky z realitních a pojišťovacích makléřů | E15.cz

Bývalý šéf Škofinu je zpět v automobilovém byznysu. Jde za zisky z realitních a pojišťovacích makléřů

Daniel Novák

Nový hráč v leasingu aut pro malé živnostníky plánuje do šesti let ročně financovat vozy za deset miliard korun. Pomoci tomu má mimo jiné akvizice jednoho z nejzkušenějších manažerů tuzemského autoprůmyslu.   

Dlouholetý vrcholový manažer Volkswagenu v Rusku a pozdější ředitel leasingové společnosti Škofin Jan Kranát se znovu pustil do podnikání kolem aut. Vstoupil jako menšinový podílník do skupiny Tibiq. Za ní stojí investor a přední postava poradenské společnosti Partners Karel Maroušek. Tibiq je fintechový start-up, který se zaměřuje na obstarávání a financování vozů pomocí operativního leasingu například pro finanční poradce nebo realitní makléře.

„Od působení Jana Kranáta si u nás do roku 2023 slibujeme růst společnosti a dosažení profinancování objemu kolem deseti miliard korun při správě patnácti tisíc vozů,“ řekl Karel Maroušek. Tibiq v současnosti obsluhuje deset velkých zákazníků, pro které spravuje 1400 vozů. Za poslední rok financovala auta za více než jednu miliardu korun.

Firma z Česka postaví v Itálii sklady pro Lamborghini a Ducati

„Tibiq je klasickou fintech společností, která je ve fázi enormního růstu. Aby jej bylo možné udržet, je třeba posílit zejména spolupráci s automobilovými dealery, finančními a pojišťovacími institucemi, akvizice nových zákazníků, marketing a získávání nových lidí pro rozšíření týmu,“ uvedl Kranát.

Firma hodlá ovládnout trh takzvaných „ičařů“. Tedy lidí provozujících například malé franšízy v rámci velkých realitních či poradenských sítí. „Dříve běhali samostatně po trhu a sami si zajišťovali, v čem budou jezdit. My jsme přišli s řešením, které jim dá možnost pořídit si auto levně, mít ho stále nové a nemít zbytečně utopené stovky tisíc korun v nějaké ojetině,“ líčí byznysovou vizi Kranát.

Uberu se chytají podnikatelé, zaměstnávají vlastní řidiče. Ti si však nevydělají snadno

Tibiq sází na to, že velké leasingové společnosti k tomuto segmentu přistupují velmi opatrně. Přitom jde o trh zhruba sto tisíc lidí. Nebude je ale oslovovat jednotlivě. Jednání povede vždy přímo s takzvaným master franšízantem. Tedy s majitelem celé franšízové sítě. Sdružení nabídky má mimo jiné vést k tomu, že odběr většího množství aut povede k lepším cenám.

Další peníze plánuje Tibiq vydělávat na síti vlastních dealerských center. Ty budou zahrnovat i autoservisy. Do pár let jich hodlá mít po Česku deset. Investice bude ve stovkách milionů korun. Servisy se budou mimo jiné starat o uvádění vozů stažených od „ičařů“ na trh ojetých aut.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!