Češi chystají obdobu Uberu ve službách. Konkurent je až v USA | E15.cz

Češi chystají obdobu Uberu ve službách. Konkurent je až v USA

5. prosince 2016 • 13:47

Majitelka sítě výdejních míst Zásilkovna Simona Kijonková už tři čtvrtě roku s týmem on-line specialistů potichu pracuje na velkém projektu nazvaném Robeeto.com. Zaměří se na internetový obchod se službami.

„Nebudeme zprostředkovávat nabídku a poptávku. Hodláme změnit trh služeb podobně jako Uber přepravu osobními auty,“ uvedla Kijonková. Ostrý start po současné testovací fázi plánuje na začátek roku 2017. Řízení projektu z pozice ředitele má na starosti Stanislav Koukal, někdejší stratég přední digitální agentury H1.

Do systému Robeeto.com se bude moci zaregistrovat každý, kdo něco umí a nabízí to ostatním. Od hlídání dětí a úklid přes masáže a překládání až po služby kolem domu a zahrady. Zájemce o konkrétní službu si pak podobně jako při objednávání auta Uberu zadá poptávku a vzápětí se dozví, kdo je v okolí k dispozici, za kolik a jaká má hodnocení.

Uber má za dva roky v Praze čtvrt milionu registrovaných klientů

Robeeto.com bude za osoby zapojené do systému řešit všechny věci od platební brány přes kalendář až po elektronickou evidenci tržeb nebo daně. „Kadeřnice bude jen stříhat vlasy a nebude se starat o nic jiného,“ popisuje Kijonková. Systém podle ní celý trh se službami zprůhlední. „V současnosti nikdo netuší, jak je vlastně velký,“ dodala.

Vývoj projektu šéfku Zásilkovny stál dosud tři miliony korun. Dalších pět milionu do něj vrazí v příštích šesti měsících. Náklady zvýší také potřeba najmout příští rok třicet až čtyřicet programátorů.

Byznysmenka počítá s tím, že ze začátku bude web pro všechny zdarma, takže ho bude muset dotovat. Až následně přijde zpoplatnění v řádu jednotek procent z tržeb. Konkrétní výše poplatku bude záviset na příslušné službě. Kijonková odhaduje, že jen za první rok utrží čtrnáct milionů korun.

Zakladatel Mall.cz Fryc vložil své miliony do půjčovny růžových kol

Když všechno půjde dobře, tak se Robeeto.com následně vydá i do zahraničí. K tomu by případně jeho majitelka přibrala i investora.

„V Evropě podobný projekt není,“ dodala podnikatelka. Jen v USA funguje obdobný projekt MyTime. Tomu se již podařilo obsáhnout kolem dvou milionů lokálních poskytovatelů služeb.  

V Česku se Robeeto.com zaměří hodně na regiony. Projekt se v příštích měsících představí v krajích napříč republikou. Kijonková sází na to, že díky webu si budou moci přivydělávat i lidé, kteří jinak nemůžou sehnat práci a přitom mají co nabídnout.

 

Podívejte se na ekologickou přepravu zásilek v Amsterodamu

720p 480p 360p 240p
DHL představuje šlapací čtyřkolku

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!