Češi se naučili pít šumivá vína i jindy než na Silvestra, Bohemia Sekt hlásí rekordní tržby | E15.cz

Češi se naučili pít šumivá vína i jindy než na Silvestra, Bohemia Sekt hlásí rekordní tržby

11. července 2017 • 07:30

Společnost Bohemia Sekt hlásí další růst tržeb. Rekordní sumu z roku 2015 loni navýšila o další tři procenta na 1,8 miliardy korun. Poptávka po jejích šumivých vínech, hlavním produktu firmy, byla totiž vyšší i mimo hlavní sezónu, kterou představuje závěr roku.

O svých ziscích společnost Bohemia Sekt neinformovala, celkem ale prodala necelých 28,5 milionu lahví svých produktů.

Největší část prodejů tvořily lahve stejnojmenného šumivého vína. Těch se loni rozprodalo téměř 12 milionů. Rostly však i prodeje nápojů značky Avanti či Prosecco Mionetto, v součtu šlo zhruba o tří miliony lahví.

Šumivá vína se více prodávala dokonce i v průběhu roku a ne jen na jeho konci, kdy se tradičně udá nejvíce lahví. Tento trend si v Bohemia Sektu vysvětlují jako reakci na obecně pozitivní náladu ve společnosti.

Češi propadli bublinkám, spotřeba sektu stoupá

„Občas o sektu mluvíme jako o barometru společenské nálady. Nárůst prodejů šumivého vína si tedy mimo jiné vysvětlujeme pozitivním stavem ekonomiky,“ uvádí ředitel společnosti Ondřej Beránek s tím, že Češi po sektu častěji sahají i při oslavách Valentýna a dalších svátků.

Kromě sektů se skupina Bohemia Sekt zabývá i produkcí tichých vín. Čtyři vinařství ve vlastnictví firmy - Habánské sklepy, Víno Mikulov, Chateau Bzenec a Vinařství Pavlov - loni prodala dohromady celkem 11 milionů lahví, což představuje meziroční navýšení o tři procenta.

Miliardář Siekel skupuje moravské vinice. Chce být silnější než Bohemia Sekt

Autor: Aneta Ščotková
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!