Česká pošta investuje desítky milionů do nových obchodů a modernizace poboček | E15.cz

Česká pošta investuje desítky milionů do nových obchodů a modernizace poboček

16. dubna 2017 • 11:15

Pošta bude modernizovat své obchody na pobočkách i některé pobočky. Za nábytek a další úpravy je připravena zaplatit až 70 milionů korun. V případě obchodů jde o takzvané Postshopy, v rámci kterých pošta nabízí doplňkové zboží, jako jsou kancelářské potřeby, obálky nebo třeba omalovánky. Jejich prodej tak nezdržuje pracovníky běžných přepážek, což urychluje obsluhu lidí. Počet obchodů chce pošta v nejbližší době rozšířit.

Nejrůznější obálky, noviny, časopisy, pohlednice, fixy, pastelky nebo třeba dobíjecí kupóny. Takové věci si mohou lidí koupit ve speciálních obchodech, které Česká pošta od roku 2012 provozuje na některých svých pobočkách. Momentálně jich je 81, další dva během letošního roku otevře v Praze a Ostravě. Kolik by jich mělo v budoucnu být, ale pošta neupřesnila.

„Prodávají se zde zejména kancelářské předměty a obalové prostředky, noviny a časopisy, kolky a podobně. Zboží je zde přehledně prezentováno a zákazník má možnost si zboží vybírat z rozšířené nabídky částečně prostřednictvím samoobslužného prodeje,“ uvedl mluvčí pošty Matyáš Vitík s tím, že zákazníci tuto možnost velmi vítají.

Pošťák bere víc než pošťačka? Velké britské firmy musí hlásit rozdíly v mzdách

Jde o trend, v rámci něhož se pošta snaží omezovat množství nejrůznějších doplňkových předmětů v nabídce. Zároveň jejich prodej pokud možno přesouvá právě na speciální přepážky. Výsledkem má být to, že prodej obálek, lepicích pásek nebo dalších drobností nebude zdržovat odbavování na běžných poštovních přepážkách.

Právě za prodej celé řady produktů byla pošta v minulosti kritizována. Z nabídky proto zmizely například cigarety a původně plánovaný prodej léků se ani nerealizoval.

Podívejte se, jak funguje pošťácké překladiště v předvánočním shonu:
Překladiště posty

„Stávající vedení situaci zanalyzovalo a nastavilo jasná pravidla prodeje doplňkového sortimentu. Ta spočívají v tom, že jednak došlo k redukci počtu prodávaných položek o 70 procent a zároveň na poštách, kde to má s ohledem na jejich velikost smysl, jsou otevírány samostatné Postshopy,“ vysvětlil Vitík.

Součástí obchůdků je také internetový prodej ve speciálním e-shopu, který nabízí desítky nejrůznějších předmětů. Vedle kancelářského zboží a nejrůznějších samolepek, reflexních prvků a čteček čipových karet jde třeba o podsedky, společenské hry, zástěry do kuchyně nebo dokonce EET pokladny.

Rekonstrukce poboček za 70 milionů

Víc než osm desítek „kamenných“ poboček obchodu se bude v dohledné době rekonstruovat. Česká pošta se chystá nakoupit nový designový nábytek pro stávající Posthopy za celkem 10 milionů korun. Rekonstruovat se budou od letošního léta také běžné poštovní pobočky. Během čtyř let projdou rekonstrukcí desítky poboček v Praze i dalších krajích. Na nový nábytek má pošta připraveno celkem 60 milionů korun.

„Objem 70 milionů korun je maximální možný, objednává se dle aktuálních potřeb. Jediným kritériem je cena,“ uvedl k chystanému nákupu mluvčí Vitík. Jde však pouze o náklady na nábytek, další peníze bude stát samotné provedení. Celkové náklady na modernizace pošta neupřesnila.

Další zpravodajství najdete také v příslušné sekci portálu Blesk.cz>>>

Bezos prodá část akcií Amazonu, aby zaplatil lety do vesmíru

Autor: bud - Blesk.cz
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!