České e-shopy lákají stále více cizinců, nakupují hlavně Němci | E15.cz

České e-shopy lákají stále více cizinců, nakupují hlavně Němci

České e-shopy lákají stále více cizinců, nakupují hlavně Němci
2. března 2013 • 09:50
Zahraniční zákazníci nakupují v českých e-shopech stále častěji, nejvíce Němci, Poláci a Slováci. Nejvýrazněji se to projevuje v segmentu sportovního vybavení na skateboard. Vyplývá to z dat společnosti NetDirect, která se zabývá výrobou e-shopů. Důvodem zvyšujícího se počtu objednávek ze zahraničí je především nízká cena. I přes tento nárůst české e-shopy často neobsahují jazykovou mutaci.

Nejčastěji nakupují v českých e-shopech zákazníci z Německa. Oblíbili si především nákup sportovního vybavení na skateboard. „Z celkového počtu objednávek sportovního a skateboardového vybavení jich pochází šest procent z Německa,“ uvedl Radek Havlík ze společnosti NetDirect.

Společnost Vivantis, která provozuje mimo jiné e-shopy hodinky.cz nebo sperky.cz, eviduje za rok 2012 podíl zahraničních návštěvníků 5,8 procenta, převažují Slováci. „Ve výrazně menším zastoupení následuje Německo, Velká Británie, Amerika, Rakousko, Itálie a Francie. Evidujeme dokonce objednávky až z Vietnamu,“ uvedla vedoucí oddělení marketingu firmy Hana Hutlová.

Na e-shopu prozdravi.cz si zákazníci z Ruska a Vietnamu hodně objednávají Koňské masti. Na krasa.cz je zase zájem ze zahraničí o značku Dermacol. Na sperky.cz nejvíce objednávají šperky od značek Calvin Klein, Boccia Titanium a Swarovski.

Cizince v českých e-shopech láká také víno

Nákupy ze zahraničí tvoří v internetovém obchodu CZC.cz mizivou část tržeb. Většina z nich je ze Slovenska, Německa a Velké Británie. „Hodně nákupů ze zahraničí pochází přímo od Čechů, nebo Slováků, kteří tam žijí. Nákup u nás je pak pro ně z nějakého důvodu výhodnější než v zahraničí - to je hlavně lokalizace, cena, nebo obchodní podmínky. Cizinci, kteří nemluví česky, u nás na webu téměř nenakupují, protože náš web je pouze v češtině a nemá jazykovou mutaci,“ uvedl marketingový ředitel CZC.cz Marek Šalanda. Některé velké obchody jako Mall.cz zboží do zahraničí vůbec neposílají.

Oblíbená komodita, kterou si zahraniční zákazníci objednávají v českých e-shopech, je víno. „Kvalitní české víno je v zahraničí oblíbené, ale málo dostupné, proto jeho obliba nakupovat jej online stoupá,“ dodal Havlík. Nejčastěji si ho objednávají Poláci a Slováci. Čtyři procenta všech objednávek vína přichází z Polska.

V českých e-shopech je pro zahraniční zákazníky důležitá kvalita českých produktů a jejich nízká cena. Jednou z překážek mezinárodního obchodování však bývá absence jazykové mutace e-shopu. Pro e-shopy je navíc obchodování do zahraničí spojeno s dalšími legislativními výdaji.

Autor: ČTK
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu, která pomáhá rozkládat plasty. Uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou