České e-shopy se dočkaly expresní dobírky. Peníze z prodejů teď dostanou rychleji

České e-shopy se dočkaly expresní dobírky. Peníze z prodejů teď dostanou rychleji
30. listopadu 2015 • 00:01
Pro podnikání se dnes rozhoduje mnoho mladých lidí, kteří nechtějí trávit většinu života ve vydýchaných open officech s manažery za zády. Často zakládají e-shopy, protože hledají jednoduchou a rychlou cestu ke zlatému dolu. Chybí jim ale peníze na rozvoj, protože jsou mnohdy dlouho držené na účtech dopravců nebo jinde na cestě k jejich kontu. Nefinanční instituce začaly reagovat a na trhu se objevují nové služby, které provozovatelům e-shopů dokážou ulevit.

Peníze se mají investovat, ne napjatě očekávat

Z perspektivy bank nemají menší a střední provozovatelé e-shopů čím ručit. Nepřesvědčí je často ani množství a objem peněz v uskladněném zboží. Než se vize rychle rostoucího podniku se stále zajímavějšími čísly rozplyne, mohou majitelé zvážit spolupráci s některou z logistických společností na trhu, které samy nejlépe vědí, s čím se provozovatelé e-shopů potýkají a reagují tak nabídkou vhodných služeb včetně kompletního fullfilmentu – uskladnění a expedice zboží.

Proti nepříjemnostem, které může obchodníkům způsobovat u nás tolik oblíbená dobírka, vystupuje například služba expresní dobírky od firmy ComGate, která zrychluje procesy a finanční toky. Standardně se totiž ke svým výdělkům obchodníci dostanou v době mezi třemi až pěti dny podle dopravní společnosti, kterou si zvolí, nicméně ani dvoutýdenní lhůta, v případě doručení na Slovensko nebo jinam do zahraničí, není výjimkou.

Firmy e-shopům peníze vyplatí z vlastních zdrojů

Věci kolem nás se neustále zrychlují. Proto firmy podporující e-shopy dělají maximum, aby jim co nejdříve doručily jejich vydělané peníze a pomohly jim v dalším růstu. Stát se totiž může, že si díky výdělkům e-shopů vylepšují cashflow sami dopravci, kteří jejich peníze drží déle, než je třeba. Takové riziko u nových služeb na trhu nehrozí.

„Dobírky klientům vyplácíme ze svých zdrojů a oni tak nemusí čekat na to, až nám je pošle dopravce,“ odkrývá princip fungování expresní dobírky Ondřej Žák, manažer divize logistiky ve společnosti ComGate a dodává: „celý proces začíná ve chvíli, kdy zákazník online prodejce z rukou kurýra přebírá svůj balíček a zároveň mu zaplatí poplatek za dobírku. Hned následující pracovní den dostanou pracovníci v ComGate informaci o tom, že byl balíček doručen a ihned odesílají peníze ze speciálního účtu klientovi, tedy e-shopu. Naše společnost peníze od dopravce obdrží až později.“

Vánoce jsou v tuhle chvíli už opravdu za dveřmi a většina provozovatelů e-shopů generuje nejvyšší tržby v roce. Ty v těchto měsících často představují až 40 % celoročního obratu. „Službu nově nabídneme všem zákazníkům, pro které zboží i skladujeme. Základem našeho fungování je právě to, že na rozdíl od finančních institucí máme zboží prodejců u sebe a vidíme každou jednotlivou expedici,“ uzavírá Žák.

Autor: .
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!