České pivo? Mezi pivovary vládne Morava

Jen málo tuzemských výrobků má takový zvuk, jako české pivo. Jenže časy se mění a tradičním pivovarům z Čech stále více šlape na paty konkurence z Moravy. Svědčí o tom i výsledky soutěže České pivo 2012.

Ilustrační foto
28.9.2012 11:40   |  

V obou hlavních kategoriích, tedy v hodnocení světlého ležáku i tmavého piva, mířily první ceny na Moravu. Mezi světlými pivy získalo zlato pivo Litovel Premium, které v litovelském pivovaru vyrábí skupina PMS Přerov. Stejný výrobce zvítězil také v kategorii tmavých piv, tentokrát se značkou Zubr Classic.

České pivovary uspěly jen ve vedlejších kategoriích. Za nealkoholické pivo si odnesl prvenství Rodinný pivovar Bernard se svojí značkou Bernard s čistou hlavou - Jantar Free. V rychle rostoucím segmentu jedenáctistupňových světlých ležáků zvítězil Velkopopovický Kozel ze skupiny Plzeňského Prazdroje.

Podle ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven Jana Veselého není vítězství moravského výrobce náhodné. „Piva z této skupiny obsazují čelní místa v soutěžích poslední dvě desítky let, takže se nejedná o překvapení,“ zmínil Jan Veselý.

Bitvy o nejlahodnější české pivo se tradičně neúčastní hlavní značky pivovarů z Plzně a Českých Budějovic. „Jejich chuť je natolik charakteristická, že by je každý poznal a soutěž by nebyla anonymní,“ dodal Jan Veselý.


Čtěte také:

Prazdroj zdraží pivo, konkurence váhá

Radlery byly na českém trhu už před lety, chytly se až teď

Ikea už vaří i vlastní pivo


O pořadí rozhodlo čtyřiadvacet pivovarských expertů z malých a velkých pivovarů a s nimi odborníci ze Státní zemědělské a potravinářské inspekce, Vysoké školy chemicko-technologické Praha, České zemědělské univerzity, Chmelařského institutu a dalších odborných institucí. Ti ve dvou kolech ochutnali dvaasedmdesát vzorků piv, což byl druhý nejvyšší počet v historii soutěže.

Soutěž byla vypsána pro lahvová piva uváděná na trh nepřetržitě nejméně posledních šest měsíců a vyráběná kterýmkoli z pivovarů v ČR, jejichž celoroční výstav piva dodávaného do tuzemské distribuční sítě byl v posledním roce vyšší než 5000 hektolitrů.

Autor: Dalibor Dostál, Profit

Komentáře

Čtěte také

WhatsApp chce zabít SMS, umožní firmám posílat zprávy přímo uživatelům

WhatsApp chce zabít SMS, umožní firmám posílat zprávy přímo uživatelům

Když v roce 2014 Facebook za 22 miliard dolarů pohltil 50členný startup WhatsApp, byl to velký krok – aplikace už v té době byla celosvětově oblíbená a používalo jí přes půl… více

Mobilní web