Český McDonald's obsluhuje pomalu, zákazníci mohou chtít „bolestné“ | E15.cz

Český McDonald's obsluhuje pomalu, zákazníci mohou chtít „bolestné“

Český McDonald's obsluhuje pomalu, zákazníci mohou chtít „bolestné“
McDonald's
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

Jaroslav Bukovský

Pár minut si počkejte: tak zní v posledních měsících stále častější reakce obsluhy fastfoodového řetězce McDonald's na objednávku, a to i v případě těch nejjednodušších burgerů. Proslulé pravidlo značky, že zákazník dostane jídlo do devadesáti sekund od objednávky, tak už zdaleka neplatí. Čekací doby se totiž mnohdy počítají v násobcích, pobočky se plní postávajícími lidmi a termín „rychlé občerstvení“ tak poněkud ztrácí na významu.

„O devadesáti sekundách víme, ale když se sejde víc zákazníků, často se to nestíhá,“ uvádí nejmenovaná blondýnka ve firemní halence za pokladnou restaurace v nákupním centru Černý most. Problém je prý i v tom, že oproti minulosti se připravuje méně jídla dopředu a zásobníky burgerů tak často zejí prázdnotou.

„Kompenzaci klientům nabízíme podle vlastního uvážení, pokud máme pocit, že čekají opravdu dlouho, je to na nás, může to být třeba ovocná taštička nebo něco podobného v té hodnotě,“ dodává obligátně usměvavá brigádnice.

Nárok na bolestné je v režii pobočky

Pomalou obsluhu, stejně jako možnost kompenzace přiznává i firma samotná. „Vzhledem k velkému množství ovlivňujících faktorů, mezi které patří rozmanitější nabídka nebo speciální požadavky ostatních zákazníků, čili příprava nového jídla přímo na míru, se může stát, že je zákazník obsloužen s prodlevou,“ uvádí šéfka komunikace českého McDonald's Zuzana Svobodová.

Nárok na „bolestné“ je prý vždy v režii pobočky. „Kompenzace za případné delší čekání je vždy v kompetenci dané restaurace a na uvážení příslušného manažera,“ dodává Svobodová.

Rekordní čekání

Že rychlost obsluhy v McDonald's není zdaleka jen českým problémem, ale jde o systémovou záležitost, dokazují i slova Larryho Lighta, který stál od roku 2002 po čtyři léta v čele marketingu firmy a stále zde působí jako konzultant. „Čekací doby jsou nejdelší v historii,“ uvedl začátkem února pro americký list The Wall Street Journal. Řetězci, který má za sebou jeden z nejslabších roků v historii a šestinový meziroční propad zisku, podle něho láme vaz zejména trend individualizace produktů.

„McDonald's vidí individualizaci jako zázračný elixír, zpomaluje to ale obsluhu a značku to určitě nezachrání,“ dodal Light pro zámořský deník. Neuspokojivé výsledky globálního řetězce už stály letos místo šéfa firmy Dona Thomsona, který se v křesle Mr. Burgera hřál jen něco přes dva roky. Od března jej vystřídá nová energie v podobě Stevea Easterbrooka.

ilustrační fotoilustrační fotoAutor: Martin Siebert, Euro E15
Burger se teprve smaží. Čeká zákazník i obsluha u pultů (ilustrační foto, Martin Siebert | Euro E15)

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!