Čeští turisté plní české hotely, kvůli obavám z teroristů i lepším službám | E15.cz

Čeští turisté plní české hotely, kvůli obavám z teroristů i lepším službám

Čeští turisté plní české hotely, kvůli obavám z teroristů i lepším službám
21. června 2016 • 06:34
Podnikatelé v domácím cestovním ruchu zažívají nečekanou konjunkturu. Tuzemští turisté se hromadně vrhli na cestování po českých zemích, což dokládají první letošní data Českého statistického úřadu i zkušenosti podnikatelů. Ti hlásí nárůst poptávky o desítky procent.

„Už druhý rok po sobě se zájem prudce zvyšuje, letos zatím asi o třicet procent,“ řekl deníku E15 majitel cestovní kanceláře Atis Petr Krč. Podle něho boomu tuzemských dovolených nahrávají bezpečnostní rizika, která vyhánějí turisty z některých destinací u moře. Lidé pak připravené peníze investují doma. „Prodáváme běžně luxusní hotely, které byly kvůli vyšší ceně ještě nedávno neprodejné,“ doplnil Krč.

Cestují hlavně rodiny s dětmi a senioři. Rostoucímu zájmu pak odpovídají i kapacity. Zatímco ještě předloni jich zbývalo na poslední chvíli až 40 procent, letos je to jen desetina. Lákají především Krkonoše, západočeský lázeňský trojúhelník, Luhačovice nebo Beskydy.

Dovolená 2016: Strach je mocnější než peněženka

„Domácí cestovní ruch funguje velmi dobře,“ souhlasí i generální ředitel Čedoku Radek Drechsler. Firma letos eviduje nárůst počtu prodaných zájezdů po Česku o 40 procent.

Statistici zatím zaregistrovali od ledna do dubna v hotelech 1,35 milionu českých hostů, což je meziročně o 11 procent více. Kvartální výsledky za všechna ubytovací zařízení dokonce hovoří o nárůstu o 22 procent.

Turisté se otočili k Turecku zády. Stovky prázdných hotelů jsou na prodej

Mluvčí agentury CzechTourism Martina Fišerová přidává k hrozbě útoků další důvody. Podle ní se v posledních letech výrazně zlepšily služby v regionech. „Pomáhají i prodeje na slevových portálech, díky kterým lze zaplnit i termíny mimo hlavní sezonu. Jejich klienti přitom nejsou vnímáni jako hosté druhé kategorie,“ řekla Fišerová. Trendem je podle ní i rozdělení jedné dlouhé dovolené na více krátkých, z nichž jedna patří toulání po českých luzích. Svou roli stále ještě hraje i měnová politika ČNB, která oslabuje korunu.

Podle předpovědí CzechTourismu tak počet českých hostů letos poprvé přesáhne devět milionů, když loni to bylo 8,5 milionu.

 

businessinfo.cz

  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením
  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí