Dělat s kytkami, to je samý úsměv, říká majitel e-shopu Květiny Expres

Dělat s kytkami, to je samý úsměv, říká majitel e-shopu Květiny Expres
14. března 2016 • 00:01
Zazvoní zvonek, za dveřmi stojí kurýr a v ruce drží kytici růží s milostným vzkazem. Uskutečňování téhle romantické představy Miroslava Duška už osm let s úspěchem živí. Z malé, původně dopravní firmy podnikatel, vybudoval jeden z nejlépe prosperujících českých e-shopů s květinami Květiny Expres.

Kudy vede cesta od dopravní společnosti k prodeji květin?

Byla v tom velká dávka pragmatismu. U dopravy mi vadily dlouhé lhůty splatnosti, člověk na peníze čeká až tři měsíce. Takže prvotní myšlenka byla dělat něco, kde lidé platí hned. Když se to propojilo s tím, že jsem vyrostl v rodinném domku s velkou zahradou, na které naši vždycky pěstovali růže, měl jsem jasno. Nicméně doprava a kytky, to jsou dva diametrálně odlišné světy. Zatímco při doručování čehokoli většina klientů remcá, mezi kytkami je každý samý úsměv, je to radost. Vyhovuje mi i to, že teď jsme rodinná firma, pravou rukou je mi moje žena Monika, která vymýšlí novinky v sortimentu, stará se o propagaci a administrativu.

Pragmatismus se u vás ovšem spojil i s vizionářstvím, vedle kamenného květinářství jste tehdy otevřel i e-shop, přestože internetový prodej byl před osmi lety v Česku polem zcela nezoraným...

Ano, e-shopů tehdy u nás fungovalo zhruba osm. V podstatě neexistovaly platební metody, všechno šlo velmi pomalu, kytice na web jsme fotili doma v obýváku, ale řekl jsem si, že e-shop udržím za každou cenu. A poslední tři roky mi dávají za pravdu. Náš roční obrat se ze dvou milionů, se kterými Květiny Expres jako rodinná firma začínaly, zvedl na loňských sedm. Jen za poslední dva roky naše firma vyrostla o dvě stě procent a letos cílíme na dvanáct milionů.

Co je vaší hlavní devizou?

Jsme rychlí. To je výhoda vlastní kurýrní služby. Díky ní a šikovné mobilní aplikaci, která propojuje naše květinářky s dispečerem a všemi kurýry, garantujeme doručení kytice do devadesáti minut. Zatímco jiná květinářství vážou pugét a přitom se snaží dovolat nějakému kurýrovi, ti naši okamžitě vědí, kde kdo je a kam a s čím odjíždí. Ve městech mimo Prahu máme navíc partnerská květinářství, takže kytky jsou vždycky maximálně čerstvé. A hlavně máme skvělý tým lidí, na který se opravdu můžu spolehnout, od květinářek, dispečerů až po kurýry.

Čím se lišíte od jiných květinových e-shopů?

Jako jediný květinový e-shop máme navíc internetový chat, kde se klient od osmi hodin ráno do šesti večer může zcela nezávazně a anonymně informovat, nechat si poradit, anebo rovnou objednat. Taky máme věrnostní bodový systém a jako první jsme zavedli při objednávce nad tisíc korun dopravu zdarma. Na rozdíl od jiných květinářství si u nás zákazník může sestavit kytici podle svého vkusu, po jednotlivých kusech. Poslední dobou mají úspěch taky dárkové koše, kytice s pralinkami nebo lahví vína, květiny aranžované v plechových džbánech a různých retro bandaskách.

V roce 2010 jste taky vedle party přátel stál u zrodu dnes už legendárních Farmářských trhů na Kulaťáku, které pak začaly pořádat i ostatní městské části. Nepřemýšlel jste někdy o propojení trhu s s-eshopem?

Nejen že přemýšlel, dokonce jsem se pokusili rozjet e-shop s farmářskými potravinami Farmenu. Vytvořili jsme web s krásnými fotkami, ale narazili jsme na přístup farmářů. Jejich způsob práce prostě tehdy ještě nešel dohromady s tak trochu virtuálním světem e-shopu. Ale vize mám dál, nejsem údržbář. Jakmile se byznys dostane do příliš zajetých kolejí, potřebuju další výzvy. Takže plánuju otevřít ještě jeden dva kamenné obchody a potom bych na kytky rád narouboval zase něco nového. Baví mě vymýšlet a realizovat nové věci.

Autor: .
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!