Do nákupních center se tlačí čím dál víc restaurací | E15.cz

Do nákupních center se tlačí čím dál víc restaurací

3. května 2017 • 17:30
Daniel Novák

Počet nejrůznějších gastronomických provozoven v obchodních centrech výrazně roste. Přicházejí i nové značky.

Obchodní centrum Quadrio na pražské Národní třídě prodělává dva a půl roku po otevření zásadní proměnu. Celé první patro se uzavřelo a mění se na gastronomickou zónu. Na nová místa se kvůli restauracím a kavárnám musela přesunout například lékárna, kadeřnictví nebo banka.

Novinka z centra metropole ilustruje trend, který zažívají nákupní centra nejen v Česku, ale i jinde v Evropě. „Je pro nás stěžejní, aby obchodní centrum Quadrio nabízelo návštěvníkům to nejnovější, co trh nabízí, proto jsme neváhali s přestavbou, abychom tak rychle odpověděli na sílící trend,“ uvedl Jan Burian, mluvčí skupiny CPI, které Quadrio patří.

Před 210 lety začala budovat slávu Becherovka. Dnes vyrábí 10 milionů lahví ročně

V roce 2010 bylo v osmdesáti českých obchodních centrech 622 gastronomických provozů. Realitní poradci z konzultantské společnosti Cushman & Wakefield se podívali na tatáž centra v současnosti. Zjistili, že počet gastro jednotek vyskočil o více než pětinu na 759 provozoven. „Poptávka návštěvníků obchodních center se výrazně změnila, což má přímý dopad na měnící se skladbu nájemců. Aktivita developerů se soustředí zejména na formáty se silným zastoupením gastronomie a zábavních konceptů, jejichž prudký nárůst očekáváme v nadchá- zejících letech,“ sdělil Jan Kotrbáček, partner a retailový specialista Cushman & Wakefield.

V exponovaných centrech podle něj už restaurace zabírají přes dvacet procent celkových ploch. Očekává se, že trend bude dál sílit. Expanze restaurací se však netýká už klasických fastfoodů s masem v žemli nebo se smaženými kuřecími křidélky. Do popředí se dostal trend zdravého stravování zastoupený například koncepty typu Ugo Salaterie, Green Factory nebo Fruitisimo. V obchodních centrech se též prosazují provozovny kombinující bistro a prodejnu kvalitních potravin, jako jsou například firmy Delmart nebo Sklizeno Foods.

Restaurace zdražovaly o 3 procenta. Ke zdražení přispělo EET

Velkou změnu zažilo v hlavním městě Centrum Černý Most a Centrum Chodov. Obě vlastní francouzský koncern Unibail-Rodamco. „Portfolio restaurací by mělo zahrnovat nejen fastfoodové řetězce a různé mezinárodní kuchyně, ale i vyhovující nabídku pro vegany nebo vegetariány, cukrárny a kavárny vhodné i pro večerní posezení,“ je přesvědčena šéfka Centra Chodov Marcela Hrdličková.

Centrum Černý Most rozšířilo stravovací zónu na konci loňského roku. Centrum Chodov zase na konci března otevřelo restaurační zónu Grand Kitchen. V ní jsou tři desítky restaurací a gastro obchodů.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!