DPP chce zrušit smlouvu na reklamní plochy v metru | E15.cz

DPP chce zrušit smlouvu na reklamní plochy v metru

DPP chce zrušit smlouvu na reklamní plochy v metru
13. března 2016 • 06:40
Představenstvo Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) se bude v pondělí zabývat smlouvou se společností Rencar na reklamní plochy v prostorech metra. Podle informací týdeníku Euro se smlouvu chystá zrušit, protože podle auditu, který si DPP nechal vypracovat, je kontrakt od začátku neplatný.

Většinovým vlastníkem Rencar je společnost JC Decaux, která uzavřela v minulosti kritizovanou smlouvu s Prahou na městský mobiliář na 33 let.

Smlouva Rencar s DPP vadí i pražským politikům. „Jeden pětadvacetiletý kontrakt, v jehož průběhu se nezvyšují výnosy pro hlavní město, když má společnost města už město má, ale že stejná firma má další ultradlouhý kontrakt tentokrát na DPP jsem netušila. Doufám, že dojde k narovnání smluvních podmínek,“ řekla týdeníku Euro primátorka Adriana Krnáčová.

Policie se v současnosti zabývá trestními oznámeními, která poukazují na údajnou nevýhodnost smlouvy. Jde zejména o dodatky k původnímu kontraktu, které snižují nájemné o zhruba 80 procent proti původní ceně. Podle auditu DPP Rencar platil v roce 2008 nájemné 108 milionů korun, ale v roce 2013 už 46 milionů korun.

Nájemné se v čase snižuje, což není u takových smluv příliš obvyklé. Běžným příkladem je naopak to, že nájemné se v čase zvyšuje, a to kvůli odpisům investic do pořízení majetku firem provozujících reklamní plochy.

Jaroslav Ďuriš: Do stavby metra D chceme zapojit i soukromníky

Autor: urm
 

businessinfo.cz

  • V digitálním věku skladují firmy většinu dokumentů stále na papíře. A dělá jim to potíže
  • Pro oznamovatele korupce nejsou potřeba nová pravidla, tvrdí podnikatelé
  • Startup Investiční aukce otevřel faktoring i malým a středním firmám
  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením