Dr. Max rozjel výrobu kojeneckého mléka, v Česku má trh objem 1,3 miliardy

Dr. Max rozjel výrobu kojeneckého mléka, v Česku má trh objem 1,3 miliardy
30. září 2015 • 08:08
Na trh se sušenými kojeneckými mléky vstupuje privátní značka lékáren, která patří skupině Penta. Trh s kojeneckými mléky představuje v České republice 1,3 miliardy korun ročně. Nová značka se bude prodávat i na Slovensku.

„Kojenecké mléko je v portfoliu privátní značky Dr. Max revolučním přírůstkem,“ říká mluvčí Dr. Maxe Michal Petrov. „Za úspěch budeme považovat desetiprocentní podíl na trhu,“ uvádí. Vychází přitom mimo jiné z toho, že dosud se v lékárnách Dr. Max prodá kojenecké mléko za 136 milionů korun ročně.

Nový hráč přichází na trh s kojeneckými mléky v dobrých časech, trh mírně roste. „Samozřejmě je trh kojeneckých mlék velmi úzce navázaný na vývoj demografie. Pozitivní trend je viditelný ve vývoji porodnosti, kdy od roku 2011 porodnost přestala klesat. Data za rok 2014 ukazuji dokonce přes dvě procenta narůst porodnosti,“ říká Kristýna Dušková, marketingová manažerka kojenecké výživy Nestlé.

Sunar je jednička

Jedničkou na českém trhu s kojeneckými mléky je s více než třetinovým podílem na trhu značka Sunar švýcarské společnosti Hero, vyráběná ve Velké Británii. Druhý největší podíl na trhu má Nutrilon společnosti Nestlé, produkovaný v Německu. Mléka lékáren Dr. Max se s obchodním názvem AMilk vyrábí ve francouzském závodě Lactalis s dlouhou historií. Prezentují se jako prémiová mléka za cenu základních.

Kojenecká mléka privátních značek prodávají také sítě drogérií DM nebo Rossmann. Podle Duškové je zatím v Česku spíše menší zastoupení privátních značek než v sousedním Německu, obavu o svou pozici přesto Nestlé necítí.

Síť lékáren Dr. Max je s přibližně 360 lékárnami největší sítí lékáren v Česku. Privátní značku spustil v roce 2011, dnes patří mezi největší výrobce doplňků stravy. Pod privátními značkami už s úspěchem nabízí různé vitaminy, dva volně prodejné léky na bolest, kosmetiku a jednoduché zdravotnické prostředky. Strategie firmě vychází. Ačkoli průměrné tržby lékáren za léky a zdravotnické prostředky v posledních letech klesají, síť lékáren Dr. Max hlásí dvouciferný růst celkových tržeb.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!