Dresy klubům NHL dodá Adidas, předznamenává vstup do hokeje

Dresy klubům NHL dodá Adidas, předznamenává vstup do hokeje
21. září 2015 • 08:16
Německý výrobce sportovního oblečení Adidas se od sezony 2017/2018 stane oficiálním partnerem zámořské hokejové soutěže NHL. Všechny týmy soutěže budou nosit dresy této společnosti. Adidas tak vystřídá firmu Reebok, která patří do stejného koncernu jako její nástupce.

Zatímco ale od Reeboku utržila NHL ročně 35 milionů dolarů, Adidas zaplatí dvojnásobek. Smlouva je uzavřena na tři sezony. Adidas rovněž vyrobí dresy pro hokejové týmy, které se v roce 2016 zúčastní Světového poháru, tedy i pro český celek.

Výměna partnera přinese pravděpodobně rozsáhlé změny. Zatímco nyní byl název Reebok na dresech nenápadný, podle zámořských expertů chce být Adidas dostatečně vidět. Hodlá si prosadit, aby se na dresech objevily pro značku typické tři pruhy. Pokud se tak stane, bude to poprvé ve více než stoleté historii soutěže, co se na dresech objeví komerční logo.

Adidas byl dosud znám především jako partner fotbalových týmů. Ve Spojených státech byl 11 let partnerem basketbalové NBA, od roku 2017 ho však nahradí Nike. Německá společnost ale chce v Severní Americe zvyšovat prodej, a proto se rozhodla k expanzi i do dalších odvětví.

Expanze na kluziště

Investice do hokeje naznačuje i další plány značky. V její reklamě se objevuje hokejista Connor McDavid, jednička letošního draftu. Firma oznámila, že vede jednání o spolupráci i s jednou z největších hvězd NHL, útočníkem Pittsburghu Sidney Crosbym, jenž byl dosud tváří značky Reebok.

Prodeje Adidasu v Severní Americe loni klesly o sedm procent. Firma zaujímá v podílu na trhu třetí místo za značkou Nike, která je dominantní, a společností Under Armour. Za osmiletý kontrakt s NBA Nike zaplatila přes miliardu dolarů. Adidas ale basketbal úplně neopouští. Stal se sponzorem pěti basketbalistů z letošní první šestice draftu. Nike je od roku 2012 také partnerem ligy amerického fotbalu.

V celosvětových prodejích vede Nike s podílem na trhu 15,9 procenta a výnosy 36 miliard dolarů. Podíl Adidasu je 10,5 procenta a výnosy 14 miliard dolarů. Agentura Reuters uvedla, že Adidas chystá útok a chce být na trhu jedničkou. I kvůli tomu zvýšil rozpočet na marketing o 25 procent.

Největší sportovní kontrakty Adidasu (v miliardách dolarů)
partner odvětví
předmět plnění
roční průměr trvání
Manchester United fotbal
reklama na dresech
116 10 let
NHL hokej
výroba dresů
70 3 roky
James Harden americký fotbal
obuv
15,4 13 let
Damian Lillard basketbal
obuv
10 10 let
David Beckham fotbal
sponzorská smlouva
5,5 doživotní

Zdroj: monitoring E15

Autor: Martina Peřinková
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!