E-shopy letos prudce porostou, brzdí je ale kvalita služeb dopravců | E15.cz

E-shopy letos prudce porostou, brzdí je ale kvalita služeb dopravců

3. května 2017 • 14:44

Češi letos utratí v internetových obchodech rekordních zhruba 115 miliard korun, meziročně o pětinu víc. Podíl tuzemské e-commerce na celkovém maloobchodu dosáhne téměř 11 procent. Očekává to Asociace pro elektronickou komerci.

"Růst očekáváme mezi 18 a 22 procenty," uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška. Podle nedávné studie společnosti Acomware si tři čtvrtiny českých e-shopů kladou letos za cíl zvýšit obrat, 44 procent nárůst podílu na trhu a 38 procent zvýšit známost značky.

Kvůli e-shopům americké pošťáky častěji napadají psi

"V letošním roce se bude stále silněji projevovat trend, který nakousl loňský rok - poroste prodej potravin on-line, ruku v ruce s tím, jak se nabídka prodejců bude rozšiřovat do dalších měst České republiky," dodal ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman.

Češi nakupují na internetu nejvíce oblečení, kosmetiku a počítače. Oblečení či obuv si alespoň jednou ročně objedná v e-shopu 49 procent zákazníků. Kosmetický přípravek či parfém si kupuje 39 procent lidí, počítače a notebooky 35 procent.

Podívejte se, jak to vypadá v "českém" Amazonu: 

720p 480p 360p 240p
Podívejte se, jak to funguje v pražském distribučním centru největšího světového e-shopu Amazon.

Počet internetových obchodů v Česku loni klesl o 600 na 36 200. E-shopů mírně ubývá třetí rok v řadě. V roce 2014 jich bylo nejvíc - 37 200. Sortiment tuzemských e-shopů se loni rozšířil o pětinu.

Největší tuzemský internetový prodejce Alza.cz loni zvýšil tržby o 22 procent na rekordních 17,4 miliardy korun.

Internetové platby jsou v kurzu. Dochází ale ke krádežím

Víc než třetina (35 procent) lidí stále využívá k placení nákupů na internetu dobírku, 28 procent platí při převzetí zboží v kamenné pobočce e-shopu. Dalších 17 procent platí kartou on-line a devět procent využívá bankovní převod.

Braverman letos také očekává další zvyšování kvality služeb dopravců. "Poslední vánoční sezóna ukázala, že při takovém objemu zásilek, které Češi on-line objednávají, mají dopravci ještě mezery. Tlak zákazníků na straně jedné a e-shopů na straně druhé povede k inovacím a změnám také na tomto trhu," dodal ředitel.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!