Hyundai je druhý nejprodávanější v Česku, přeskočil Volkswagen | E15.cz

Hyundai je druhý nejprodávanější v Česku, přeskočil Volkswagen

Hyundai je druhý nejprodávanější v Česku, přeskočil Volkswagen
Třídvéřový Hyundai i30
• 
ZDROJ: Jiří Duchoň, Autorevue.cz
6. října 2014 • 11:02
Prodej osobních aut v České republice podle statistik Svazu dovozců automobilů stoupl za tři letošní čtvrtletí meziročně o téměř 18 procent na 141 470 vozů. V samotném září registrace stouply dokonce o víc než 19 procent. Na špici žebříčku se podle očekávání drží Škodovka s rekordním prodejem, změny se ale udály na dalších místech. Hyundai totiž přeskočil Volkswagen a stal se druhou nejúspěšnější značkou v Česku.

Nejprodávanější značkou byla Škoda s růstem o 18 procent na 42 757 aut, což představuje tržní podíl 30,2 procenta. Na druhé místo poskočil Hyundai s 13 804 prodanými vozy a na třetí pozici naopak poklesl Volkswagen s odbytem 13 358 vozů. Škoda rostla již jedenáctý měsíc v řadě. Zářijový prodej byl pro firmu rekordním za celou historii. v „Po generační obměně modelu Fabia, která je již za dveřmi, dostanou naše aktivity další výrazný impuls a věřím, že nám tato důležitá novinka pomůže k úspěšnému završení celého letošního roku,“ přeje si do budoucna šéf české prodejní organizace Škody Luboš Vlček.

Trh s auty táhly hlavně prodeje firmám, které měly na nákupech podíl 64 procent. Nejprodávanější byly vozy nižší střední třídy s podílem 27 procent, následují malé vozy s 18 procenty.

Podle analytické firmy PwC by prodej aut za celý rok mohl být proti loňsku vyšší zhruba o 15 procent. „Letošní rok se dostává z hlediska prodejů nad rok 2012. Došlo ke zvýšení růstu spotřeby domácností i firem a také státního sektoru. Lze očekávat, že jejich vyšší ochota utrácet i za automobily poroste i nadále,“ uvedl Vojtěch Opleštil z PwC.

Největším hitem je stále Octavia

Největší zájem byl o Škodu Octavii, kterou si zaregistrovalo 14 711 zájemců, následuje Škoda Rapid s 9202 prodanými kusy a Škoda Fabia, které si i přes končící výrobu druhé generace prodalo 6912 vozů.

Prodej lehkých užitkových aut se zvýšil o 11,5 procenta na 9185 vozidel. První je Fiat se 1477 prodanými vozy, následuje Ford s 1208 auty a Volkswagen s 1165 vozy. Nejvíce se prodávaly dodávky o hmotnosti od tří do 3,5 tuny. Největší zájem byl o Fiat Ducato.

Registrace vozidel v ČR Srovnání 1-9/2014 a 1-9/2013:

Srovnání 1-9/2014 a 1-9/2013
Registrace vozidel v ČRSrovnání 1-9/2014 a 1-9/2013 Registrace vozidel v ČRAutor: portal.sda-cia.cz
Zdroj: Svaz dovozců automobilů

Registrace nákladních aut se zvýšily o 17 procent na 6540 vozidel. Nejvíce, 1412 aut, prodal Mercedes Benz, následuje Volvo, DAF, MAN a Scania. Zhruba tři pětiny prodeje tvořily tahače. Prodej autobusů se zvýšil o dvě procenta na 596 vozidel. První je domácí značka SOR se 138 prodanými vozy. Druhý skončil Mercedes a třetí Irisbus. Prodávaly se zejména linkové autobusy. Motocykly byly jedinou kategorií, která zaznamenala do září pokles. Prodej se snížil o tři procenta na 14 473 strojů. Nejprodávanější byly Honda, Maxon a Yamaha.

Auta podržely maloobchod

Ve stejné době jako Svaz dovozců automobilů zveřejnila své statistiky také agentura Médea. Podle ní prodeje vozů za první tři čtvrtletí letošního roku v Česku přesáhly 123 tisíc, což meziročně představovalo nárůst o třináct procent. Jen během letošního září se prodalo téměř čtrnáct tisíc nových osobních vozů. Vedle luxusních vozů o silných 44 procent rostl i segment menších SUV a o čtvrtinu posílil zájem motoristů o sportovní stroje.

Zejména prodeje nových aut pomohly i maloobchodním statistikám. A to ať už jde o důsledek obnovy vozových flotil firem, případné reexporty přes místní prodejce či vyšší zájem ze strany obyvatelstva. „Zbývající část maloobchodu rozhodně takový boom neprožívá, činí plus dvě procenta,“ zmínil Dufek.

Škoda Auto v září zaznamenala rekordní prodej v historii firmy
Prodej automobilky vzrostl meziročně o 10,4 procenta. Prodala 95 600 vozů, loni v září to bylo o 9000 vozů méně. V Číně dosáhla Škoda druhého nejlepšího měsíčního výsledku od svého vstupu na tamní trh v roce 2007. V Evropě vzrostl tržní podíl značky v prvních devíti měsících na 4,4 procenta. Meziročně mezi zákazníky nejvíce stoupl zájem o model Škoda Rapid, jeho prodej vzrostl oproti loňskému září o 107 procent.

V západní Evropě vzrostl prodej vozů Škoda o 8,2 procenta na 40 900 dodaných vozů, ve východní Evropě prodej vzrostl o 4,9 procenta. Škoda má o 4,5 procenta lepší výsledek i v Německu, které je nejsilnějším evropským trhem. „S dobrými zářijovými výsledky a s nárůstem o 13 procent za prvních devět měsíců udržuje ŠKODA stabilní růstový kurs,“ uvedl člen představenstva Škodovky Werner Eichhorn. Dodávky zákazníkům na domácím českém trhu vzrostly o 4,4 procenta na 5800 vozů.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!