Industriálním magnetem jsou Vítkovice. Navštívilo je přes milion turistů | E15.cz

Industriálním magnetem jsou Vítkovice. Navštívilo je přes milion turistů

23. února 2016 • 15:21
Zájem turistů o industriální objekty a památky v Česku strmě vzrůstá. Lídrem s velkým náskokem je Národní kulturní památka Dolní oblast Vítkovice. Loni ji navštívilo přes 1,12 milionu lidí. Do expozic Plzeňského Prazdroje přišlo 750 tisíc turistů a do objektů společnosti ČEZ 198 tisíc návštěvníků. Pro srovnání: do pražské O2 areny loni přišlo pro ni rekordních 1,06 milionu diváků.

„Naše expozice si loni prohlédlo přes 1,12 milionu návštěvníků, meziročně o 38 procent více. Za výrazným nárůstem vidím hlavně provoz interaktivní vzdělávací expozice Světa techniky,“ řekl E15.cz ředitel Dolní oblasti Vítkovice Petr Koudela.

Do NKP Dolní Vítkovice patří komplex objektů, který zahrnuje Vysokou pec č.1., malý a velký Svět techniky s Bolt Tower, průmyslový areál Dolu Hlubina a Hornické muzeum v Landek Parku.

Prohlédněte si:

Stálicí v zájmu turistů každoročně bývají pivovary. „V roce 2015, kdy byla Plzeň evropským městem kultury, zaznamenaly turistické trasy Plzeňského Prazdroje, tedy pivovary Prazdroj a Gambrinus, Pivovarské muzeum a Plzeňské historické podzemí, v průměru 26procentní nárůst návštěvníků oproti roku 2014. Celkem se do plzeňského pivovaru podívalo 750 tisíc návštěvníků,“ vypočítala mluvčí Prazdroje Judita Urbánková. Pivovarskou „vlajku“ tradičně drží i Budějovický Budvar. Zájem turistů o prohlídky v Budvaru se loni meziročně zvýšil o deset procent, výrobní prostory si prohlédlo téměř 52 tisíc lidí. Zahraniční návštěvníci měli 78procentní podíl a přijeli z celkem 80 států. Největší dynamiku měly návštěvy z Číny, které se meziročně zvýšily na trojnásobek.

„Počet tuzemských turistů se loni zvýšil o 15 procent. Jednoznačně k tomu přispělo rozšíření nabídky našich služeb o divadelní prohlídky pivovaru s hranými scénami v dobových kostýmech, které předčily očekávání,“ zdůraznil Tomáš Olejník, vedoucí oddělení Gastro Budějovického Budvaru.

Loni pod chladicími věžemi proběhlo také dvanáct svatebních obřadů, od roku 2006 pak už 79 svateb

Infocentrum a Jadernou elektrárnu Temelín loni navštívilo 32 tisíc zájemců, mezi nimi cizinci z 56 zemí světa. Taková návštěvnost je za poslední roky stabilní. A nebyli mezi nimi zájemci jenom o energetiku.

„Novinkou temelínského infocentra jsou dvouhodinové exkurze pro mateřské školky. Loni pod chladicími věžemi proběhlo také dvanáct svatebních obřadů, od roku 2006 pak už 79 svateb,“ pochlubil se Martin Schreier z útvaru mediální komunikace ČEZ.

Jaderná elektrárna TemelínJaderná elektrárna TemelínAutor: Martin Pinkas, Euro E15
Jaderná elektrárna Temelín

Za svým mladší sourozencem nezaostává ani Jaderná elektrárna Dukovany, loni její infocentrum přilákalo 26 tisíc lidí, o tři tisíce více než v roce 2013 (v roce 2014 prodělávalo po většinu roku rekonstrukci).

Jedničkou mezi turistickými lákadly ČEZ je pak přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně na Jesenicku. Navštívilo ji téměř 80 tisíc lidí. „Celkově do našich energetických lokalit po celé České republice loni zavítalo 198 tisíc lidí,“ uzavřel Schreier.

Pro srovnání, do pražské O2 areny loni přišlo více než 1,06 diváků, nejvíce v její historii. Při 109 akcích činila průměrná návštěvnost 9748 diváků. Rozhodující podíl na růstu návštěvnosti pak mělo květnové mistrovství světa v hokeji, které navštívilo přes půl milionu lidí.

 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou