J&T může ovládnout slovenský maloobchod, jedná o převzetí pobočky Aholdu | E15.cz

J&T může ovládnout slovenský maloobchod, jedná o převzetí pobočky Aholdu

J&T může ovládnout slovenský maloobchod, jedná o převzetí pobočky Aholdu
30. srpna 2013 • 11:21
Nizozemská maloobchodní společnost Ahold zvažuje prodej svých obchodů a čerpacích stanic na Slovensku. O prodeji 20 obchodů Hypernova, čtyř prodejen Albert a šesti čerpacích stanci jedná s investiční skupinou J&T. S odvoláním na své zdroje to uvedl deník Sme.

„Není důvod proč by ochdo neměl vyjít,“ řekl Sme jeden z jeho zdrojů. „O dalších akvizicích v oblasti maloobchodu uvažujeme,“ komentovala zprávu mluvčí J&T Nikol Kubaská. Dodala však, že firma komentuje jen dokončené akvizice. Ahold se ke zprávě nevyjádřil.

Podle analytiků je odchod Aholdu možný. „Již několik let zde neinvestují a nerozšiřují provoz, což naznačuje, že již se Slovenskem nepočítají,“ řekl analytik obchodu Ľubomír Drahovský.

Pokud by J&T slovenský Ahold získala, rázem by se stala lídrem maloobchodního trhu. Financovala například nákup řetězce Terno, kterou ovládl podnikatel Michal Holík. Slovenský antomonopolní úřad navíc nedávno odsouhlasil spojení Terna s konkurenční sítí Moja Samoška, čímž vlim J&T jestě vzrůstá. Skupina investovala i do sítě knihkupectví Panta Rhei, nyní uvažuje, že všechny své aktivity v maloobchodu spojí do jednoho investičního fondu. „Připravujeme strukturu financování, zvažujeme více alternativ,“ řekla Kubaská. Podle Sme by do fondu byly zařazeny i prodejny Aholdu.

Ahold již jednou odchod ze Slovenska zvažoval, a to v roce 2007, kdy prodal obchody v Polsku. Nakonec se však rozhodl na Slovensku zůstat. Podle odhadu agentury pro průzkum trhu Terno loňské tržby Aholdu na Slovensku klesly na 166 milionů eur (4,3 miliardy korun) z předloňských 220 milionů eur.

V Česku Ahold provozuje více než 280 supermarketů a hypermarketů Albert. Podle odhadu společnosti Incoma GfK byl český Ahold s podílem 9,7 procenta loni jedničkou na tuzemském trhu rychloobrátkového zboží. Provozní zisk české pobočky Aholdu v loňském roce stoupl o 37 procent na 537 milionů korun, což bylo maximum od vstupu firmy na český trh v roce 1990.

Autor: ČTK, bru
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou