Kina loni vydělala nejvíce v historii, návštěvnost byla nejvyšší od roku 1993

9. ledna 2017 • 09:44

S rostoucí ekonomikou i stálým přísunem filmových trháků roste chuť lidí chodit do kina. Tržby za vstupné by tak za loňský rok mohly podle amerického serveru boxofficemojo i tuzemské jedničky CinemArtu přesáhnout 1,8 miliardy korun, tedy nejvíce v historii.

Návštěvnost by pak podle CinemArtu mohla překonat čtrnáct milionů diváků, což by byl nejvyšší počet od roku 1993. Oficiální výsledky za loňský rok zveřejní Unie filmových distributorů ve druhé polovině ledna.

Šéf CinemArtu Jeníček: Kina letos utrží nejvíce v historii

„Lze říci, že celková návštěvnost kin a celkové tržby loni vzrostly nejméně o deset procent. Některé odhady říkají, že možná až o patnáct,“ říká spolumajitel CinemArtu Aleš Tříska. Předloňské tržby kin přitom dosáhly 1,67 miliardy, návštěvnost činila třináct milionů diváků. „Jedním z hlavních důvodů růstu je podle mého názoru zlepšující se ekonomická situace s minimální nezaměstnaností a rostoucími mzdami společně s nabídkou celé řady – i českých – zajímavých filmů,“ dodal Tříska.

Anděl Páně 2 míří mezi nejvýdělečnější české filmy

Český snímek také ovládl celý žebříček podle tržeb za loňský rok. Stala se jím pohádka Anděl Páně 2, která utržila 105 milionů korun. Film se přitom v kinech promítá i v lednu, a tak jeho celkové tržby ještě stoupnou. Dílo režiséra Jiřího Stracha aspiruje na titul nejvýděleč- nějšího českého filmu vůbec. Tím jsou dosud Vratné lahve Jana Svěráka s necelými 125 miliony, o několik milionů méně vydělala komedie Ženy v pokušení Jiřího Vejdělka.

Jedničkou mezi distributory zůstal CinemArt s podílem mezi 35 až 40 procenty, který do kin dodal hned šest z deseti nejvýdělečnějších snímků. Druhé místo obhájil Falcon, který si ale právě díky Andělu Páně 2 výrazně polepšil. Na třetí místo se vyšvihla společnost Freeman, která předloni převzala distribuci filmů Warner Bros od tehdejší stejnojmenné české pobočky.

Majitel CinemArtu prodal podíly ve firmě i ostatním manažerům

CinemArt se přitom největší firmou na trhu stal teprve před třemi lety, kdy Bontonfilmu přebral distribuci filmů velkých amerických studií Universal Pictures, 20th Century Fox, DreamWorks Animation a Paramount. Poté mu také prudce stouply tržby – v roce 2015 dosáhly 370 milionů korun, což bylo o polovinu více než v roce předcházejícím. „Loňské hospodaření CinemArtu odráží poměrně dosti věrně celkovou situaci. Naše tržby budou opět nejvyšší v historii firmy,“ podotkl Tříska.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!