Kodak se vrací s klasickým filmem, plánuje vstoupit na indický trh

30. září 2016 • 18:30

Společnost Kodak, legendární značka spojená především s analogovým filmem pro fotografický i filmový průmysl, zkouší comeback svého nejpopulárnějšího produktu. S klasickým filmem chce prorazit v Indii. "Tamní filmový trh je jeden z největších na světě," vysvětlil Christian Richter, ředitel prodeje a marketingu Kodaku.

První laboratoře na zpracování klasických filmů zprovoznil Kodak v New Yorku a Londýně. Nyní chce vzít útokem Indii ve spolupráci s tamní firmou Prasad Studios. "Plánujeme otevřít laboratoř v jihoindické metropoli Čennaí," uvedl pro The Economic Times Richter.

Kodak zkoumal indický trh posledních osm měsíců. "Indie má hned několik na sobě nezávislých filmových trhů v rámci jedné země. Ročně se zde vyprodukuje více než 1500 celovečerních snímků. Jde o enormně rychle rostoucí trh," prohlásil Richter.

Klasický film zachránil Hollywood

Kodak nikdy nepřestal vyrábět filmový materiál, třebaže po bankrotu v roce 2012 k tomu neměl daleko. Prodeje klasického 35mm filmu se totiž v letech 2006 až 2014 propadly o 96 procent. "Zájem hollywoodských filmářů nás ale přesvědčil, že má smysl pokračovat. Například za první čtvrtletí letos jsme prodali dvojnásobek 35mm filmových pásů než loni," uvedl Richter v rozhovoru pro Times Of India. Kodak se díky poptávce Hollywoodu podílel na kasovních trhacích, jako jsou filmy Hvězdné války, Mission Impossible nebo Spectre.

Tamilský Kollywood zdárně konkuruje Bollywoodu, stvořil trhák i premiérku

Nyní se značka pokouší oslovit také Bollywood. "Po celém světě dochází k analogové renesanci. Aktuální trend hraje v náš prospěch, chceme proto poptávky po analogu využít v Indii. Ukázalo se také, že klasický film od Kodaku může dobře posloužit jako archivní médium," vysvětlil Richter.

Jeff Clarke: Nemůžete oddělit film od značky Kodak

Firma Kodak byla založena v roce 1880. Celá desetiletí byla synonymem pro film do fotoaparátů i kamer. S příchodem nového tisíciletí ovšem značka neustála nástup digitálních technologií, ačkoliv s digitálním fotoaparátem přišla kdysi jako první. 

Situace nakonec vyústila v obrovské dluhy a bankrot koncem roku 2012. Už v září 2013 se ale firma postavila znovu na nohy, chudší i tisíce zaměstnanců i některá odvětví podnikání. Například výroba digitálních fotoaparátů se stala definitivní minulostí. Výroba klasického filmu nakonec zůstala, ačkoliv byla jen okrajovým byznysem.

Kollywood vrací úder – nepálské filmy porážejí ty indické

"Nemůžete oddělit film od značky Kodak," prohlásil v lednu 2016 CEO firmy Jeff Clarke. "Fuji a Agfa s výrobou tradičního filmu úplně skončili, takže když jste poslední výrobce uměleckého média na světě, myslím, že máte velkou zodpovědnost a jako firma to musíte brát velmi vážně," dodal. "Sledujeme, co se děje s vinylovými deskami. Myslím, že situace je stejná i u filmu. Na světě je dost místa pro oba trh - digitální i analogový," věří CEO Kodaku Jeff Clarke.

V současné době se Kodak prezentuje jako technologická společnost zaměřená na tisk a komerční zobrazování.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!