Kofola míří na slovinský trh, chce koupit výrobce minerálek Radenska

Česká společnost Kofola myslí svůj vstup na slovinský trh s nápoji vážně. Firma dnes potvrdila svoji účast v tendru na koupi tamní společnosti Radenska, která vyrábí stejnojmennou minerální vodu. Kofola tak chce posílit portfolio výrobků o minerálku a získat možnost expanze na Balkán. Společnost to oznámila v tiskové zprávě.

 Ilustrační foto
20.3.2014 12:03   |  

Výrobce vody Radenska je vlastněn společností Pivovarna Laško, která je největším výrobcem nápojů v Slovinsku. Pivovarna Laško se rozhodla v rámci restrukturalizace prodat některá svá aktiva. V těchto dnech Kofola postoupila do užšího, druhého kola. Ukončení tendru se předpokládá do tří měsíců.

„Prostřednictvím akvizice slovinské značky Radenska máme ambici rozšířit naše působení v dalším evropském regionu a vstoupit aktivněji na balkánský trh,“ uvedl obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Marián Šefčovič.

Radenska je na Balkáně silná značka

Podle něj je minerální voda Radenska silná značka vody především v bývalých jihoslovanských regionech. „Její akvizicí bychom nejen rozšířili naše portfolio nápojů o minerálku, která nám dosud chybí, ale zároveň bychom získali další kvalitní lokální značku, kterou bychom dál rozvíjeli,“ dodal.

Kofola nyní působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Rusku. Minerální voda Radenska patří se svou 140letou historií k silným značkám na Balkáně. Vstupem do společnosti Radenska by Kofola získala i ochucené vody Oaza a Ora, společně s izotonickým nápojem Spirit.

Kofola již letos koupila síť Mangaloo, která provozuje 17 barů s čerstvými šťávami. Spolu s doposud provozovanou sítí fresh barů UGO se tak Kofola stala největším provozovatelem barů s čerstvými šťávami ve střední Evropě.


Čtěte také:

Kofola vzdala cenové války, přesto zvýšila tržby i zisk

Kofola vydala první dluhopisy, první rok slibuje téměř pětiprocentní výnos

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Automobilka PSA dosáhla rekordního zisku, vydělala 33 miliard za půl roku

Automobilka PSA dosáhla rekordního zisku, vydělala 33 miliard za půl roku

Francouzská automobilka PSA Group, která zahrnuje značky Peugeot a Citroën, v prvním pololetí více než zdvojnásobila čistý zisk na rekordních 1,21 miliardy eur (téměř 33 miliard… více

Mobilní web