Konec slevových serverů? Ne na všech trzích

V Polsku, Rusku a Turecku zájem o nakupování na slevových portálech klesá, zatímco v Dánsku roste. Zatímco v prvních třech zemích se popularita portálů snížila až o třicent procent, v Dánsku je patrné mírné oživení zájmu. V Česku se počet návštěvníků slevových portálů v červnu meziročně zvýšil, ovšem zároveň klesl počet slevových serverů zapojených do výzkumu NetMonitor.

 ilustrační foto
5.8.2014 14:31   |  

Gemius analyzoval, jak se měnila popularita slevových serverů v Dánsku, Polsku, Rusku a Turecku během posledních dvou let. Ve všech sledovaných státech kromě Dánska zaznamenaly tyto portály pokles návštěvníků. Nejvyšší pokles vykazovalo Rusko (snížení dosahu o 30 procentních bodů).

„Nárůst popularity slevových serverů v Dánsku vyplývá ze dvou skutečností. První z nich je, že webové stránky skupinového nakupování byly na našem trhu vyvinuty později než v ostatních sledovaných zemích. Dalším důvodem je to, že se ekonomická situace v Dánsku postupně zlepšuje. Lidé začínají utrácet více peněz, ale přesto chtějí získat výrobky či služby za dobrou cenu. A tuto možnost jim nabízí slevové servery,“ vysvětluje Christian Hjorth, Country Manager společnosti Gemius v Dánsku.

Cílová skupina slevových serverů: ženy s vysokoškolským titulem

Slevové servery ve sledovaných státech navštěvují především ženy a uživatelé s vysokoškolským vzděláním. V Turecku tvoří dvě třetiny návštěvníků uživatelé ve věku 18 až 34 let, v Polsku a Rusku patří nejvíce návštěvníků do věkové kategorie 25 až 34 let.

Naopak v Dánsku navštěvují slevové servery zejména starší skupiny uživatelů: více než polovina uživatelů je ve věku 45+. Důvod, proč jsou návštěvníci dánských slevových portálů starší, vidí Hjorth především v návštěvnosti webů SpotDeal, Sweetdeal a Dagensbedste, které jsou propagovány prostřednictvím portálů celostátních a regionálních novin. „Věk uživatelů těchto stránek je o něco vyšší a mohl by tak vysvětlovat zmíněný rozdíl“, dodává Hojrth.

Popularita slevových portálů

České slevové servery zapojené do výzkumu NetMonitor zaznamenaly v červnu 2014 meziroční nárůst návštěvnosti. Zatímco před rokem navštívilo tyto stránky téměř milion uživatelů, o rok později to bylo již téměř 1,4 milionu RU. Od loňského roku se ovšem snížil počet slevových portálů zapojených do výzkumu.


Čtěte také:

Zadlužený slevový portál Nebeslev má většinu majetku ve šroubech

Banky lákají klienty na finanční odměnu. Přes slevové portály

Slevové portály deformují cestování

Na českém trhu skončily další tři slevové portály

Autor: pav

Komentáře

Čtěte také

Tým hokejové NHL chce z haly ruského miliardáře pryč už po první sezoně

Tým hokejové NHL chce z haly ruského miliardáře pryč už po první sezoně Fotogalerie

V New Yorku možná vyroste další hala pro pořádání zápasů hokejové NHL, týmu Islanders se totiž loňský přesun do multifunkční arény ruského miliardáře Michajla Prochorova příliš… více

Mobilní web