Konec slevových serverů? Ne na všech trzích | E15.cz

Konec slevových serverů? Ne na všech trzích

Konec slevových serverů? Ne na všech trzích
5. srpna 2014 • 14:31
V Polsku, Rusku a Turecku zájem o nakupování na slevových portálech klesá, zatímco v Dánsku roste. Zatímco v prvních třech zemích se popularita portálů snížila až o třicent procent, v Dánsku je patrné mírné oživení zájmu. V Česku se počet návštěvníků slevových portálů v červnu meziročně zvýšil, ovšem zároveň klesl počet slevových serverů zapojených do výzkumu NetMonitor.

Gemius analyzoval, jak se měnila popularita slevových serverů v Dánsku, Polsku, Rusku a Turecku během posledních dvou let. Ve všech sledovaných státech kromě Dánska zaznamenaly tyto portály pokles návštěvníků. Nejvyšší pokles vykazovalo Rusko (snížení dosahu o 30 procentních bodů).

„Nárůst popularity slevových serverů v Dánsku vyplývá ze dvou skutečností. První z nich je, že webové stránky skupinového nakupování byly na našem trhu vyvinuty později než v ostatních sledovaných zemích. Dalším důvodem je to, že se ekonomická situace v Dánsku postupně zlepšuje. Lidé začínají utrácet více peněz, ale přesto chtějí získat výrobky či služby za dobrou cenu. A tuto možnost jim nabízí slevové servery,“ vysvětluje Christian Hjorth, Country Manager společnosti Gemius v Dánsku.

Cílová skupina slevových serverů: ženy s vysokoškolským titulem

Slevové servery ve sledovaných státech navštěvují především ženy a uživatelé s vysokoškolským vzděláním. V Turecku tvoří dvě třetiny návštěvníků uživatelé ve věku 18 až 34 let, v Polsku a Rusku patří nejvíce návštěvníků do věkové kategorie 25 až 34 let.

Naopak v Dánsku navštěvují slevové servery zejména starší skupiny uživatelů: více než polovina uživatelů je ve věku 45+. Důvod, proč jsou návštěvníci dánských slevových portálů starší, vidí Hjorth především v návštěvnosti webů SpotDeal, Sweetdeal a Dagensbedste, které jsou propagovány prostřednictvím portálů celostátních a regionálních novin. „Věk uživatelů těchto stránek je o něco vyšší a mohl by tak vysvětlovat zmíněný rozdíl“, dodává Hojrth.

Popularita slevových portálů

Popularita slevových portálůPopularita slevových portálůAutor: Gemius.cz

České slevové servery zapojené do výzkumu NetMonitor zaznamenaly v červnu 2014 meziroční nárůst návštěvnosti. Zatímco před rokem navštívilo tyto stránky téměř milion uživatelů, o rok později to bylo již téměř 1,4 milionu RU. Od loňského roku se ovšem snížil počet slevových portálů zapojených do výzkumu.

Slevové portály deformují cestování

Autor: pav
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou