Kotva se zaměří na čínské turisty, už má pro ně název Kao-tche-wa

Pražský obchodní dům Kotva se více zaměří na čínské turisty. Jako první moderní pražská budova také získal své oficiální jméno v čínštině. S jeho výběrem pomohl Konfuciův institut Univerzity Palackého v Olomouci. Jméno chce obchodní dům používat v kampaních orientovaných na čínského zákazníka.

 Kotva
13.1.2016 15:27   |  

Jméno složené ze tří čínských znaků Kao-tche-wa připomíná český název Kotva. Použité znaky poukazují na „výjimečnost a vysokou kvalitu“. „Zvolili jsme stejnou cestu jako například v Londýně, kde významné stavby a památky získaly své oficiální čínské názvy,“ uvedl generální ředitel obchodního domu Jaroslav Petrů.

„Předpokládáme, že i tento krok významně přispěje ke zviditelnění Kotvy jakožto zajímavé architektonické památky a tradičně českého obchodního domu mezi čínskými turisty,“ dodal ředitel.

Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Čínští turisté v loňském třetím čtvrtletí v Česku poprvé utratili více než Rusové. Od července do září připadlo na čínské návštěvníky 33 procent celkové částky, kterou turisté ze států mimo EU v České republice v obchodech nechali. Podíl Rusů klesl meziročně z 31 procent na 16 procent. V listopadu to uvedla společnosti Global Blue, která turistům ze zemí mimo Evropskou unii zprostředkovává vracení DPH.

Číňanů bude víc

Podíl Číňanů na celkových útratách by měl v dalších čtvrtletích podle společnosti dále růst. Průměrná výše nákupu stoupla meziročně u čínských turistů z 15 935 na 19 404 korun. Do Česka v roce 2014 přijelo o pětinu víc čínských turistů, celkem 211 tisíc.

Podle odhadu Asociace českých cestovních kanceláří a agentur se loni jejich počet zvýšil na zhruba 270 tisíc. Nájemcům obchodního domu Kotva v roce 2014 vzrostly tržby meziročně o 50 milionů korun na zhruba 800 milionů korun. Objekt vlastní irská společnost Markland.

Vedení Prahy chce letos odeslat ministerstvu kultury žádost o zapsání obchodního domu Kotva jako kulturní památky. Kotva byla postavena v letech 1970 až 1975. Obchodní dům je považován za jednu z nejzajímavějších československých budov 70. let. Budova má pět nadzemních podlaží a její půdorys tvoří několik do sebe zaklesnutých šestihranů. Budovu navrhli manželé Věra a Vladimír Machoninovi.


Čtěte také:

Nahradí Rusy ve Varech Číňané? CEFC prý chce koupit Grandhotel Pupp

Praha Asiaty táhne. Čínští turisté v Pařížské porážejí už i Rusy

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Reportáž: Brdy znovuobjevené. Vojenský prostor se po 90 letech otevřel

Reportáž: Brdy znovuobjevené. Vojenský prostor se po 90 letech otevřel Fotogalerie

Dlouho to tady patřilo jen vojákům. Likvidovali vesnice, brázdili lesy těžkou technikou, vzduchem svištěly rakety. Pak se zelená plocha velká 260 km2 pomalu začala otevírat lidem… více

Komerční prezentace
Mobilní web