Kuchyň je pro Němce novým symbolem úspěchu. Linky se rekordně prodávají

Kuchyň je pro Němce novým symbolem úspěchu. Linky se rekordně prodávají
9. května 2016 • 16:13
Výrobci kuchyňských linek v Německu vykázali v loňském roce rekordní prodej. Celkový obrat odvětví se zvýšil o sedm procent na 11,03 miliardy eur (298 miliard korun).

Přispívá k tomu nový trend, díky kterému se kuchyňská linka stává místo automobilu symbolem společenského postavení. Uvedl to šéf sdružení výrobců kuchyní Moderní kuchyně Kirk Mangels.

V Německu se stále častěji prosazuje trend, kdy je kuchyně spojená s obývacím pokojem. „Kuchyň je novým symbolem společenského postavení Němců a automobil kus podílu dále ztratil,“ řekl Mangels.

Příjmy výrobců z prodeje na domácím, německém trhu se loni zvýšily o 4,9 procenta na 6,44 miliardy eur. Příjmy z prodeje v zahraničí pak stouply o 10,2 procenta na 4,59 miliardy eur, napsala agentura DPA.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!