Levné ojetiny lze pořídit na Východě, Polsko je levnější až o 12 procent

Levné ojetiny lze pořídit na Východě, Polsko je levnější až o 12 procent
20. května 2016 • 06:24
Češi mohou dál směle nakupovat ojeté vozy v zahraničí. Stále se dají najít trhy, kde se to vyplatí. Loni bylo do Česka dovezeno 151 tisíc ojetých aut, předloni 120 tisíc. A apetit zákazníků neochabuje ani letos navzdory oslabované koruně.

Dovoz aut má stále smysl. Analytici společnosti Audatex Systems porovnali na různých trzích ceny čtyř modelů, které se v evropských žebříčcích prodejnosti držely na čelných místech – Škodu Octavii, Volkswagen Golf, Ford Focus a Hyundai i30. Byla to vozidla stará tři a 12 let, u modelu Hyundai i30 tři a osm let. Zkoumali jejich ceny na Slovensku, v Německu, Rakousku, Polsku a Maďarsku.

Dle očekávání byl nejvíce podobný trh u našeho východního souseda. „Až na tříletého hyundaie činil rozdíl na Slovensku v cenách maximálně pět procent,“ řekl Ladislav Smrčka z Audatexu. Podobně dopadlo i porovnání českého a německého trhu. U tříletého golfu bychom zaplatili u našich sousedů o 13 procent vyšší cenu. Naopak průměrná obvyklá cena dvanáctiletého Fordu Focus byla o šest procent nižší než u nás.

Německé zdražování Octavií

V Německu však v současnosti rychle zdražují vozy Škoda Octavia I a II a i při vyšších cenách je téměř nemožné tyto modely sehnat. „Kvůli zvýšené poptávce za hranicemi jejich cena nyní roste na úroveň, kterou už tuzemští zájemci nejsou ochotni zaplatit,“ řekla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA Auto.

Levnější ojetiny nabídly Polsko a Maďarsko, u některých modelů i o dvacet procent. „Dvanáctiletou Octavii 1.9 TDI bylo v Polsku možné pořídit za 2828 eur oproti 3515 eurům v Česku,“ dodal Smrčka. Obdobný rozdíl se objevil i u fokusu a golfu.
Naopak v Rakousku byly ceny ojetých vozů ve srovnání s Českem výrazně vyšší.

Markantně se to projevilo zejména u zánovních tříletých ojetin. Rozdíl způsobily zejména vysoké výchozí ceny nových vozidel. U starších vozidel se hodnoty již téměř shodovaly se stavem na českém trhu. Je ale třeba dodat, že ve studii nebyly zachyceny náklady spojené s případným nákupem nebo prodejem vozidla v zahraničí (doprava vozidla, místní poplatky a daně), ty mohou vyjít i na více než 10 tisíc korun.

Ceny ojetinCeny ojetinAutor: E15

Autor je spolupracovníkem redakce

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!