Lidé více kupují drahé kovy v mincích a slitcích | E15.cz

Lidé více kupují drahé kovy v mincích a slitcích

4. prosince 2016 • 14:00

Zájem o zlato a stříbro ve formě investičních slitků a mincí trvale stoupá, shodli se prodejci těchto produktů. Nejúspěšnějšími ražbami byly letos mince věnované Karlu IV. Hitem těchto Vánoc budou pro děti mince s pohádkovou nebo filmovou tématikou, pro dospělé většinou sběratelské kousky a zlaté slitky, řekl ředitel společnosti Golden Gate CZ Vladimír Brůna.

Česká mincovna zaznamenává růst i u produktů s pamětní a sběratelskou hodnotou. Firma patří mezi nejvýznamnější obchodníky se zlatými slitky, kterých meziročně k 1. prosinci prodala o 13 procent více. "Ještě rychleji mincovna roste v segmentu mincí a medailí ze zlata i ze stříbra, jejich prodej je vyšší o 22 procent než ke stejnému datu loni," řekl marketingový ředitel mincovny Lukáš Jokl. Zdaleka nejúspěšnějšími ražbami byly podle něj mince a medaile věnované Karlu IV., které v mincovně lámaly mnohaleté prodejní rekordy.

Zájem o zlato a stříbro ve formě investičních slitků a mincí trvale stoupá, shodli se prodejci těchto produktů. Nejúspěšnějšími ražbami byly letos mince věnované Karlu IV. Hitem těchto Vánoc budou pro děti mince s pohádkovou nebo filmovou tématikou, pro dospělé většinou sběratelské kousky a zlaté slitky, řekl ředitel společnosti Golden Gate CZ Vladimír Brůna.

Společnost Zlaťáky.cz prodala za rok 2016 více než 1,3 tuny investičních zlatých slitků a mincí. V meziročním srovnání je to nárůst asi o 45 procent, uvedl obchodní ředitel společnosti Matěj Čeleš. Největší zájem je především o investiční mince rakouský Wiener Philharmoniker, kanadský Maple Leaf či australský Kangaroo.

Zlato propadlo nejvíce za tři roky, na akciích těžařů tratí spekulanti i přes deset procent

Populární jsou také i mince s motivem lunárního kalendáře emitované australskou nebo britskou mincovnou. Vedle investičních mincí jsou podle něj mezi sběrateli vyhledávány československé svatováclavské dukáty, pamětní mince ČNB a mince ze zahraničních mincoven, které mají výrazně limitovaný náklad. 

Zájemce lze podle Pavla Hýblera z EMS Gold Investments z hlediska investičních mincí lze rozdělit do tří skupin. Zájemci o nákup mincí z kolekce nové a staré numismatiky, investiční stříbrné mince a zájemci o investiční zlaté mince, případně mix. V posledních letech sleduje rekordní růst prodejů nové numismatiky.

Každoročně je podle něj též stabilní zájem o prodeje lunárních sérií, a to jak ve zlatě tak ve stříbře. Největší zájem z hlediska gramáže je o nákup mincí o hmotnosti jedné trojské unce, a to jak u zlata, tak u stříbra. Zde jde především o nejběžnější mince typu Wiener Philharmoniker, Maple Leaf, American Eagle Krugerrand, dodal.

Vše o drahých kovech čtěte zde >>>

Podle statistik Golden Gate CZ kupují drahé kovy jako dárek k Vánocům nejčastěji prarodiče pro svá vnoučata, protože zlato nebo stříbro berou jako dlouhodobý uchovatel hodnoty.

Drahé kovy podle průzkumu agentury NMS nyní považuje za výhodnou investici 15 procent Čechů. Fyzicky je vlastní pět procent lidí. Ještě před dvěma lety to však podle statistik Golden Gate CZ byla pouze dvě až tři procenta. Drahým kovům pomohly v létě výsledky referenda v Británii a výsledky prezidentských voleb v Americe.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!