Majitel CinemArtu prodal podíly ve firmě i ostatním manažerům

Majitel CinemArtu prodal podíly ve firmě i ostatním manažerům
16. prosince 2015 • 08:12
Jednička na trhu filmové kinodistribuce, společnosti CinemArt, má čtyři nové spolumajitele. Dosavadní stoprocentní vlastník Aleš Tříska prodal většinu svého podílu ostatním členům managementu firmy. Tři největší rovnocenné podíly tak nyní vlastní kromě Třísky i programový ředitel Aleš Danielis a výkonný ředitel Marek Jeníček. Menší podíly získali finanční ředitel Cyril Šmelhaus a marketingová ředitelka Irena Kobosilová.

Ve firmě tak nyní nikdo nemá většinu. „Hlavním důvodem změny bylo, aby byli hlavní manažeři zainteresovaní na fungování společnosti,“ uvedl v rozhovoru pro deník E15 Jeníček. „Filmová distribuce je zajímavá, dají se tam vydělat peníze. Ale především jde o to, že máte rád práci s filmem, baví vás to a dostanete za to nějakou řádnou odměnu. Máme opravdu zájem udržet CinemArt v popředí a být úspěšní,“ dodal. Výši jednotlivých podílů neupřesnil.

Už v říjnu překonaly tržby CinemArtu hranici 500 milionů korun.

Změna ve vlastnické struktuře tak završuje téměř tříleté období, v jehož průběhu vyrostl z malého distributora divácky náročnějších artových filmů s jednoprocentním podílem na trhu lídr oboru. Stalo se tak díky převzetí distribuce snímků tří ze šesti nejsilnějších hollywoodských studií – Twentieth Century Fox, Universal a Paramount Pictures. Ty do února 2013 zastupoval Bontonfilm. Ještě v roce 2012 tak činily tržby CinemArtu pouhých jedenáct milionů korun. Loni už to bylo 430 milionů, tedy téměř čtyřicetkrát více, a podíl nové jedničky na trhu stoupl na 29 procent.

Letos firma čeká i díky snímkům Padesát odstínů šedi ještě lepší výsledky. „Nejenže se udržíme na pozici jedničky, ale ještě jsme náš podíl zvýšili. Dnes už je víceméně jasné, že letos budeme mít přes 40 procent,“ uvedl Jeníček. „Už v říjnu jsme v tržbách překonali hranici pět set milionů korun, což se zatím nikomu jinému v Česku nepodařilo,“ dodal. Snímky distribuované CinemArtem letos zhlédne okolo pěti milionů diváků.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!