Malá kina chytla díky digitalizaci druhý dech

Ještě před pár lety se malým kinům předvídala smutná budoucnost v podobě převálcování multikiny. Jenže se tak nestalo. Z aktuálních čísel Unie filmových distributorů vyplývá, že kina stojící mimo sítě multiplexů utržila loni 381,1 milionu korun, meziročně o deset procent více. Navíc je to nejvyšší částka od roku 2002. Loni navštívilo menší kina 3,79 milionu lidí, což bylo nejvíce za poslední čtyři roky. Zájem je však stále nižší než býval v minulém desetiletí.

Ilustrační foto
6.2.2015 6:13   |  

Podle Asociace provozovatelů kin se loni projevily milionové investice do vybavení kin a zejména jejich digitalizace. „To jim nyní umožňuje hrát program ve stejném čase a stejné kvalitě jako multikina,“ míní šéf asociace Ondřej Šír. Zároveň si podle něj řada z nich kvůli vysoké investici začala více hlídat ekonomiku provozu.

Provozovatelé kin v uplynulých letech investovali do digitalizace sálů stovky milionů korun. Pokud budou chtít menší kina udržet krok se svými velkými konkurenty, musí se připravit na další modernizaci.

Anketa

Preferujete malá kina před velkými?

Ano   75% Ne   25%

V anketě hlasovalo 170 čtenářů.
Hlasování bylo ukončeno.

další ankety

„Digitalizací to neskončilo. V dalších letech budeme muset nadále vylepšovat především zvuk v kinech. Tady se mohou diváci v příštích letech těšit na výraznou změnu. Pokud kina budou schopná inovovat, trend rostoucí návštěvnosti a tržeb, se udrží,“ míní předseda představenstva Asociace provozovatelů kin Ondřej Šír. „V současnosti je technická úroveň jednosálových kin a multiplexů vyrovnaná, do budoucna tomu tak být nemusí,“ dodal s tím, že záležet bude i na rychlosti, s jakou menší kina nové zvukové technologie zavedou.

Největší počty diváků a stálý nárůst zájmu hlásí za posledních čtyři roky například pražská kina Aero, Světozor a Oko. Podle ředitele společnosti Aerofilms, která provozuje první dvě uvedená kina, Iva Andrleho se tak dlouhodobě projevuje silná loajalita jejich diváků.

„Pokud si jednosálové kino dokáže vytvořit programovou skladbu odpovídající potřebám svého okolí, dokáže udržet vysokou kvalitu obrazu i zvuku, zvládne vytvořit příjemné prostředí v sále i v okolí a naváže s diváky komunikaci, pak má velké šance v souboji obstát,“ dodal.


Čtěte také:

Známé filmové ságy netáhly

Do kin loni přišlo přes 11 milionů lidí. Největším hitem byla pohádka

Autor: Dušan Kütner

Komentáře

Čtěte také

Škoda Octavia: Nejúspěšnější škodovácký model slaví dvacetiny

Škoda Octavia: Nejúspěšnější škodovácký model slaví dvacetiny Fotogalerie

Již více než pět milionů prodaných kusů Škoda Octavia dělá z tohoto vozu nejdůležitější model ve stodvacetileté historii mladoboleslavské automobilky. Po ovládnutí společnosti… více

Mobilní web