Nejlepší výsledek mezi řetězci: Lidl zdvojnásobil zisk na 2,6 miliardy

Zisk diskontních obchodů Lidl v Česku vzrostl ve finančním roce 2014/2015 o 50 procent na 2,6 miliardy korun. Jde o nejvyšší zisk dosažený obchodním řetězcem v Česku za poslední roky. Tržby společnosti stouply o 16 procent na 33,6 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Lidl.

Supermarket Lidl
29.2.2016 10:19   |  

„Zisk obchodního roku 2014 ve výši 2,6 miliardy korun byl převeden na společníky v plné výši,“ píše firma ve zprávě. Lidl v prosinci uvedl, že investuje v Česku do modernizace prodejen, výstavby nových a rozvoje skladových ploch během tří let devět miliard korun.

Firma chce vytvořit 1500 nových pracovních míst a do roku 2018 plánuje přestavět desítky svých obchodů. Nyní provozuje v Česku 230 obchodů a zaměstnává přes 6600 lidí. Lidl vstoupil na český trh v roce 2003 jako poslední z velkých obchodních řetězců. Asi 80 procent sortimentu prodává pod privátní značkou. Lidl patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz.

Konkurenčním diskontním prodejnám Penny Market v roce 2014 v Česku stoupl meziročně zisk o 77 procent na 523 milionů korun, tržby se zvýšily o tři procenta na 31,3 miliardy korun. Tesco v Česku ve finančním roce 2014/2015 vykázalo ztrátu 3,9 miliardy korun při růstu tržeb o 1,1 procenta na 41,7 miliardy korun. Supermarkety Billa v roce 2014 vydělaly o 62 procent víc - 339 milionů korun. Tržby společnosti stouply o dvě procenta na 21,4 miliardy korun.


Čtěte také:

Řetězce zlidšťují prodejny. Nové formáty zkouší Lidl, Penny Market i Tesco

Tesco v Česku omezilo nonstop otevírací dobu, snaží se šetřit

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

O2 dostal pokutu za automatické dokupování dat, musí také změnit smlouvy

O2 dostal pokutu za automatické dokupování dat, musí také změnit smlouvy aktualizováno

Český telekomunikační úřad vyměřil operátorovi O2 pokutu 4,5 milionu korun za automatické obnovování objemu dat zákazníkům i bez jejich výslovného souhlasu. Dodatečná data přitom… více

Mobilní web