Největší výrobci luxusu upevňují pozice | E15.cz

Největší výrobci luxusu upevňují pozice

Největší výrobci luxusu upevňují pozice
Moët
• 
ZDROJ: Libor Budinský
17. října 2014 • 06:34
Desítka největších firem ve světě luxusu se stává stále silnější. Nejmocnější hráči mezi lety 2010 a 2012 zvyšovali tržby v průměru o 13 procent ročně. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti Deloitte. Nejčerstvější údaje se týkají fiskálního roku končícího v červnu 2013. Přes globální ekonomické zpomalení tehdy výše tržeb 75 největších firem z luxusní branže dosáhla 171,8 miliardy dolarů.

„Společnosti zaměřené na luxusní zboží se celkově mnohem lépe vypořádaly s nepříznivým ekonomickým prostředím než firmy, které se orientují na prodej spotřebitelského zboží obecně. Pro zbývající období roku očekáváme, že růst ve vyspělých zemích nabere vyšší obrátky, zatímco nově vznikající trhy budou i nadále představovat významné riziko,“ uvedl Martin Tesař, vedoucí partner oddělení auditu ve společnosti Deloitte, který je v ČR zodpovědný za spotřebitelský sektor.

Na čele žebříčku se s pohodlným náskokem drží konglomerát LVMH, do kterého spadá přes třicet luxusních značek od Louis Vuitton, přes Fendi, Marc Jacobs až po výrobce šampaňského a koňaku Moët Hennessy.

Většina hráčů v luxusu pochází z Francie, Itálie, Španělska, Švýcarska, Velké Británie a Spojených států. V těchto šesti zemích se koncentruje téměř 87 procent ze 75 největších společností. Stejně tak se většina obchodu s luxusním zbožím koncentruje na několika trzích. Největším zůstávají nadále Spojené státy, v závěsu s Japonskem a Itálií. „Čtyři z deseti největších trhů s luxusním zbožím na světě se nacházejí v eurozóně. Patří mezi ně Itálie, Francie, Německo a Španělsko,“ dodal Tesař.

luxusní značkyluxusní značkyAutor: E15

Podle závěrů studie bude na trhu luxusního zboží pokračovat spojování firem a značek do větších celků. „Ve druhé polovině roku 2014 určitě zaznamenáme zvyšující se počet společností zaměřených na luxusní zboží, které se budou snažit podpořit růst a zvýšit tržní podíl konsolidacemi,“ říká Aleš Kubáč, advokát v Ambruz & Dark Deloitte Legal, sledující spotřebitelský sektor.

luxusní značkyluxusní značkyAutor: E15

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!