Největším inzerentem je společnost Henkel | E15.cz

Největším inzerentem je společnost Henkel

Největším inzerentem je společnost Henkel
Henkel
• 
17. ledna 2012 • 20:01
Nejvíce loni v Česku do reklamy investovala společnost Henkel, která si pořídila reklamní prostor za 1,39 miliardy korun. Druhé místo obsadila firma Procter & Gamble Czech Republic (1,3 miliardy) a třetí pozice patřila společnosti Unilever ČR (1,19 miliardy). Výsledky zveřejnila společnost Admosphere

Admosphere uvedla, že všechny tři firmy loni využily reklamu v nižší ceníkové hodnotě než v roce 2010. Nejvyšší meziroční pokles ceníkové hodnoty reklamy loni podle monitoringu Admosphere vykázala společnost Procter & Gamble Czech Republic, a to o 13,8 procenta. U společnosti Henkel ČR se ceníková hodnota reklamy snížila o 3,91 procenta a u koncernu Unilever o 1,36 procenta.

Naopak nejvíce loni na tuzemském trhu zvýšily reklamní aktivity firmy Hyundai Motor Czech a Wrigley Confections ČR, u kterých ceníková hodnota reklamy ve srovnání s rokem 2010 vzrostla na více než dvojnásobek. V případě společnosti Hyundai Motor Czech loni ceníková hodnota využitého reklamního prostoru obnášela 584,4 milionu korun a u Wrigley Confections ČR 333,4 milionu korun.

Média se u lidí těší větší přízni než před rokem

Inzerci v nejvyšší ceníkové hodnotě reklamního prostoru (4,85 mld. Kč) loni opět pořídily firmy zaměřené na parfémy a toaletní přípravky. Společnosti v kategorii Bankovní a spořitelní služby obsadily druhé místo (3,75 mld. Kč) a třetí pozice připadla kategorii Osobní automobily (3,73 mld. Kč)

Nejvyšší nárůst ceníkové hodnoty reklamy loni Admosphere zaznamenala v kategorii firem zaměřených na loterie. Zatímco v roce 2010 činila zhruba 145 milionů korun, tak loni se zvýšila na 359,4 milionu korun. Druhá polovina loňského roku totiž byla ve znamení konkurenčního boje loterijních společností Sazka, Fortuna a Tipsport, jehož součástí byly masivní reklamní kampaně.

Tuzemský reklamní trh loni vykazoval známky oživení a ceníková hodnota reklamního prostoru, který si firmy objednaly do loňského listopadu, se zvýšila o zhruba dvě procenta na 52,33 miliardy korun. Tahounem byly televizní a venkovní inzerce, ostatní typy reklamy loni vykazovaly pokles. Údaje za celý rok 2011 společnost Admosphere zatím nezveřejnila.

Autor: ČTK, nos
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!