Německé firmy raději ‘outsourcují‘ v Česku než v Asii

aktualizováno Přesun firemních aktivit do střední a východní Evropy je v Německu stále populárnější. Země jako Polsko nebo Česko doporučují tři čtvrtiny firemních šéfů, které se zúčastnily průzkumu na téma outsourcing, jehož výsledky zveřejnil Institut pro výzkum managementu a hospodaření (IMWF). „Outsourcovat“ v Česku chtějí Němci výrazně raději než třeba v Indii nebo Číně.

Němečtí manažeři nejraději outsourcují v blízkém zahraničí neboli "nearshore". Třeba v Česku nebo Polsku
15.2.2012 17:17   |  

Oblíbenost střední Evropy mezi německými firmami meziročně stoupla o 18 procent na tři čtvrtiny. Do Indie radí přesun aktivit 28 procent manažerů, do zbytku Asie bez Číny pak 17 procent.

Řízení firmy si však Němci raději nechávají doma. Obchodní činnost firmy je nejlepší mít ve vlastních rukou v Německu neboli „onshore“, myslí si 65 procent manažerů. Do blízkého zahraničí jako je Česko či Polsko, v odborné terminologii „nearshore“, radí přesunout obchodní činnost firmy 19 procent oslovených. Umístit management do Číny, Brazílie či jiné vzdálené země, čili „offshore“, pak doporučují jen 3 procenta.


Čtěte také: Německý pracovní zázrak má svojí odvrácenou tvář


Střední a východní Evropa se ale výborně hodí na testování nového softwaru, shodují se podnikatelé z Německa. Obzvlášť rádi zkoušejí nové programy a služby na východě energetické firmy (44 procent) a banky (38 procent).

Za hlavní překážku proti přesunu do východní Evropy jsou obavy ze zneužití dat. Myslí si to tři čtvrtiny ze 207 manažerů z německých firem nad sto zaměstnanců, které autoři studie oslovili. Druhou velkou brzdou je nedostatečná jazyková vybavenost (62 procent). „Hlavně menší firmy působící hlavně na německém trhu hledají ve východní Evropě německy mluvící zaměstnance,“ uvedl ve studii Stefan Schlöhmer, expert na outsourcing z firmy Steria Mummert Consulting. „Ve vzdálených zemích je naopak jako pracovní jazyk vyžadována angličtina,“ dodal.

Studie „Úspěšné příklady outsourcingu“ vychází z průzkumu, který provedla společnost Steria Mummert Consulting ve spolupráci s Institutem pro výzkum managementu a hospodaření (IMWF). Průzkumu se zúčastnilo celkem 207 manažerů firem s počtem vyšším než sto zaměstnanců. Dotazované firmy působí v oblastech bankovnictví, pojišťovnictví, energetika, doprava, logistika, telekomunikace, IT, zdravotnictví, obchod a ve zpracovatelském průmyslu.

Autor: Petr Horký

Komentáře

Čtěte také

Pojišťovny odhalují mnohem více podvodů, hlavně u nemocí a úrazů

Pojišťovny odhalují mnohem více podvodů, hlavně u nemocí a úrazů

Počet odhalených pojistných podvodů se od roku 2010 ztrojnásobil, loni přesahoval 15 a půl tisíce. Vyplývá to z informací poskytnutých projektem Česko v datech. Nedá se ovšem… více

Komerční prezentace
Mobilní web